افزایش 98 درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان
کد خبر: 3960251
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

افزایش 98 درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) زنجان با اشاره به افزایش 98 درصدی جمع‌آوری زکات در این استان، گفت: برای سال آینده باید سامانه محاسبه زکات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی در مراکز خرید گندم ایجاد شود.

افزایش 98 درصدی جمع‌آوری زکات در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پیام مقام معظم رهبری در اجلاس زکات وظیفه همه مسئولان را در این امر سنگین‌تر کرده است و اگر به‌دنبال این هستیم که زکات در جامعه به‌عنوان یک گفتمان غالب نهادینه شود باید از نگاه تک بعدی و صرفاً درآمدی پرهیز کنیم، چراکه معتقدیم آثار و فواید پایین دستی زکات کمک به نیازمندان و پروژه‌های عمرانی است و نگاه با لادستی زکات برکت در جامعه، کارآمد کردن مال و تبدیل به رزق کردن آن است .

این مسئول با اشاره به رشد 98 درصدی و تحقق 160 درصدی زکات در استان زنجان، اظهار کرد: دستگاه‌های تبلیغی، تبیینی و رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی باید به‌عنوان یک وظیفه و تعهد جریان‌سازی و گفتمان‌سازی را که یک فرهنگ غالب است در جامعه ترویج دهند تا دبیرخانه زکات در پبشبرد اهداف بتواند از کمک دیگر دستگاه‌ها و آحاد جامعه استفاده کند.

وی با ارائه پیشنهادهایی در راستای ترویج و احیای فرهنگ زکات در جامعه، بیان کرد: استفاده از مبلغان و مسئولان زکات کمیته امداد در دوره‌های تخصصی جهاد کشاورزی سراسر کشور برای تبیین موضوع به‌ویژه مهندسان پهنه، اولویت جدی به زکات‌دهندگان برتر استانی مثل کشاورزان نمونه در تحویل ادوات کشاورزی، نهادهای دامی که در ماده 5 قانون زکات نیز آمده است و ایجاد مشوق‌های مادی و معنوی برای مهندسان پهنه برای ایجاد انگیزه بیشتر در آن‌ها از جمله راهکارهای ترویجی در این بخش است.

صفری تأکید کرد: برای سال آینده باید سامانه محاسبه زکات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی در مراکز خرید گندم برای شناسایی و جمع‌آوری زکات‌دهندگان ایجاد و بانک اطلاعات جامع و به‌روز شده از زمین‌های کشاورزی تهیه و تدوین شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) زنجان به تأسیس مراکز نیکوکاری تخصصی در جهاد کشاورزی تمام استان‌ها اشاره کرد و گفت: با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در سازمان جهاد کشاورزی کمک بزرگی در نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha