خیمه‌های معرفت با هدف تقویت باورهای دینی برپا می‌شوند
کد خبر: 3961334
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

خیمه‌های معرفت با هدف تقویت باورهای دینی برپا می‌شوند

مدیر آستان مقدس امامزاده محمد(ع) کرج گفت: هدف از برپایی خیمه‌های معرفت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و تقویت باورهای دینی مردم است.

خیمه‌های معرفت با هدف تقویت باورهای دینی برپا می‌شوند

رسول خراسانی، مدیر آستان مقدس امامزاده محمد(ع) کرج درگفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در آستان این امامزاده همزمان با ایام نوروز، گفت: هدف از برپایی خیمه‌های معرفت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و تقویت باورهای دینی است.

وی، اقامه نمازجماعت، قرائت ادعیه و دیدار چهره به چهره روحانیان با مردم را از مهم‌ترین برنامه‌های خیمه‌های معرفتی دایر شده در آستان امامزاده محمد(ع) عنوان کرد و افزود: این خیمه‌ها با محوریت اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در استان برپا شده است و در کنار برنامه‌های متنوع در این خیمه‌ها با استفاده از ظرفیت مبلغین بومی و روحانیان اعزامی از استان قم به شبهات احکام شرعی مراجعه‌کنندگان نیز پاسخ داده می‌شود.

خراسانی تصریح کرد: همچنین علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های بصیرت‌دهی و ترویج فرهنگ قرآنی نیز در این خیمه‌ها اجرا می‌شود و خوشبختانه این برنامه‌ها تاکنون با حضور و استقبال گسترده کودکان و نوجوانان همراه بوده است.

مدیر آستان مقدس امامزاده محمد(ع) کرج در پایان با اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۰ با ایام شعبانیه، خاطرنشان‌ کرد: بخشی از اهداف طرح خیمه‌های معرفتی بهاری ترویج سنت حسنه وقف، تقویت باور‌های دینی نسل جوان و اهدای تبرکات مهدوی در قالب بسته‌های معیشتی به خانواده‌های بی‌بضاعت استان است که خوشبختانه این امامزاده تاکنون حضور فعالی در این عرصه داشته است.

 

انتهای پیام
captcha