برگزاری جشن «روزه‌ اولی‌ها» در زنجان
کد خبر: 3962548
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

برگزاری جشن «روزه‌ اولی‌ها» در زنجان

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه‌هایی همچون محفل انس با قرآن و جشن «روزه‌ اولی‌ها» برگزار می‌شود.

برگزاری جشن «روزه‌ اولی‌ها» در زنجانجعفر گنج‌خانلو، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا زیست‌بوم جدیدی برای ادامه فعالیت فراهم شده و سعی کردیم با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی را با روش جدید دنبال کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی، گفت: در بستر شبکه شاد، برنامه‌هایی همچون محفل انس با قرآن، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، مسابقات فرهنگی و قرآنی، ادعیه ماه مبارک رمضان و برنامه اذان به وقت افطار با اجرای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: برای تشویق دانش‌آموزان به ادای فرایض دینی و ایجاد خاطره خوش در ذهن آن‌ها، جشن «‌روزه اولی‌ها» را برگزار خواهیم کرد و علاوه بر آموزش احکام نماز و روزه، نوجوانان با مفاهیم این اعمال دینی نیز آشنا می‌شوند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: همچنین در اسقبال از ماه مبارک رمضان، در روزهای پایانی ماه شعبان از طریق برنامه مشترک با صدا و سیما جشن تکلیف برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی به مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: در این دوره 53 هزار دانش‌آموز زنجانی شرکت کردند که اکنون در حال تدارک مرحله استانی هستیم تا تکلیف نفرات برتر و کسانی که به مرحله کشوری راه می‌یابند، مشخص شود.

گنج‌خانلو یادآور شد: در مرحله مقدماتی به‌دلیل شیوع کرونا و عدم امکان حضور دانش‌آموزان برای رقابت، اکیپ‌های تصویربرداری به مناطق مختلف اعزام شدند و از اجرای دانش‌آموزان فیلم تهیه و داوری شده است و در مرحله استانی نیز با اطلاع‌رسانی قبلی، دانش‌آموز در زمان مقرر از طریق ارتباط اینترنتی به اجرا می‌پردازد و مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی کیفیت فعالیت حضوری را ندارد، تصریح کرد: با این حال اجازه ندادیم کرونا مانع فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی شود و حتی با توجه به زیست‌بوم جدیدی که به‌وجود آمده، پس از پایان کرونا نیز قصد داریم برنامه‌ها را در فضای مجازی و حضوری به‌طور موازی پیش ببریم.

انتهای پیام
captcha