برگزاری نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی عفاف و حجاب در زنجان
کد خبر: 3965439
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

برگزاری نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی عفاف و حجاب در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی عفاف و حجاب و نماز در قالب جشنواره فرهنگی و هنری رمضان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی عفاف و حجاب در زنجانمحمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به برگزاری ششمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان اشاره و اظهار کرد: این جشنواره زیرمجموعه‌های مختلفی دارد و با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین برای حمایت از پویش در خانه بمانیم، مشارکت جمعی در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی، ترویج فرهنگ در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی، درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان و رزمایش همدلی و مهربانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزار می‌شود.

وی نمایشگاه قرآن و عترت را یکی از محورهای این جشنواره خواند و گفت: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌های ماه رمضان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این نمایشگاه را هر روز در صفحه اینستاگرام این اداره مشاهده کنند.

این مسئول ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نماز را از مسئولیت‌های مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان برشمرد و افزود: نمایشگاه هنرهای تجسمی، عفاف و حجاب و نماز نیز در فضای مجازی تدارک دیده شده است و کارگاه‌های خوشنویسی، محافل انس با قرآن کریم و نشست‌های تخصصی با موضوعات قرآن و عترت نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان کرد: جلسات آشنایی با نهج‌البلاغه، کارگاه‌های تدبیر در قرآن، مسابقات قرآن، مناجات و ادعیه ماه مبارک رمضان نیز در حال برگزاری است. شب‌های شعر رمضان با بخش ویژه ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌هاست و در فضای مجازی هر روز وصیت‌نامه و زندگینامه یکی از شهدای استان زنجان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش ادبی کتاب، شعر و  دلنوشته و داستان (فارسی و ترکی) و بخش هنری با موضوع فیلم کوتاه با موضوعات قرآن، عترت، رمضان برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا 13 اردیبهشت است و داوری آثار نیز 18 اردیبهشت‌ماه انجام و مراسم اختتامیه نیز 21 اردیبهشت انجام می‌شود.

احمدخانی از برگزاری مسابقه قرآنی ــ هنری کودک و نوجوان و تقدیر از فعالان عرصه‌های قرآن و عترت خبر داد و گفت: این جشنواره از 25 فروردین تا 22 اردیبهشت‌ماه امسال برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز پس از پایان جشنواره با توجه به شرایط انتشار بیماری کرونا و وضعیت شهر زنجان به‌صورت مجازی یا حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha