برگزاری جشنواره «معراج» به میزبانی زنجان
کد خبر: 3966430
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
در جلسه شورای فرهنگ عمومی زنجان مطرح شد؛

برگزاری جشنواره «معراج» به میزبانی زنجان

نخستین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان «معراج» به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «معراج» به میزبانی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، 1 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: دعوت مردم به مشارکت حداکثری در این انتخابات یک تکلیف شرعی و وظیفه عمومی است.

وی تصریح کرد: اسلامیت و جمهوریت ایران اسلامی ویژگی بارز مردم سالاری دینی است که نمود و تجلی آن را در انتحابات مشاهده می‌کنیم. با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری تجمعات و سخنرانی‌ها وجود ندارد باید از شیوه‌های مناسب برای تشویق مردم به حضور در تعیین سرنوشت کشور استفاده کرد.

وی یاد آور شد: در سال‌های گذشته طرح تدوین تاریخ شفاهی استان زنجان مطرح شد اما پرداختن به برخی دیگر از اولویت‌ها فعالیت در این بخش را به دست فراموشی سپرد و اکنون دوباره تهیه دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان مطرح شده ولی باید توجه داشت فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم و وقایع 5 هزار ساله در قالب چهار جلد دانشنامه نمی‌گنجد و لازم است این کار به صورت مفصل شروع شود و نیمه‌کاره رها نشود.

امام جمعه زنجان استفاده از رجال سیاسی، دینی، صاحبنظران و شخصیت‌های اثرگذار زنجانی که در داخل و خارج استان و کشور هستند را برای غنی‌سازی این دانشنامه مهم خواند و افزود: باید با تشکیل یک دبیرخانه دائمی، موضوعات دسته‌بندی شود تا در این حالت تدوین دانشنامه مورد غفلت واقع نشود و این کار می‌تواند مرجعی برای کارهای پژوهشی باشد.

وی به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: نقشه مهندسی کشور باید مبتنی بر ظرفیت‌ها، استعدادها و پیشنیه استان و با نگاه به سند توسعه استان، سند آمایش سرزمین و اسناد بالادستی باشد و بتواند بخش‌های دیگر را راهبری کند.

در این جلسه پوستر نخستین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان «معراج» به میزبانی زنجان رونمایی شد. چاپ کتاب، شعر، بخش‌های ادبی و مجازی، تجلیل از فعالان عرصه نماز، تجلیل از آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس و تجلیل از بخش‌های این جشنواره است.

جشنواره شامل پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است و گزینش آثار برجسته هنر توحیدی، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری، توجه به فرهنگ، هنر، ادبیات دینی و توحیدی، انتشار افکار، آثار و اندیشه‌های معنوی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha