نگاهی به فعالیت‌های قرآنی شهرستان خدابنده در ماه رمضان
کد خبر: 3965938
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی شهرستان خدابنده در ماه رمضان

رئیس اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: بقعه متبرکه قیدار نبی(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) سجاس در ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی همچون محافل انس با قرآن، جزءخوانی و تفسیرهای کوتاه با پخش از فضای مجازی را در برنامه دارند.

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی شهرستان خدابنده در ماه رمضانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی ذوالقدر، رئیس اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده، 31 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح «ضیافت الهی» از سوی سازمان اوقاف برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و امسال شیوه برگزاری آن متفاوت از سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول ما سلامت مردم و در مرحله بعد تعطیل نشدن فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است، گفت: همه محافل و مراسم قرآنی در فضای مجازی یا در فضای باز حرم مطهر قیدار نبی(ع) با رعایت فاصله اجتماعی و پوشش ماسک و انجام ضدعفونی‌های لازم برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مراسم جزء‌خوانی و تفسیر روزانه و محافل منظم قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر قیدار نبی(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) سجاس شهرستان خدابنده زنجان برگزار می‌شود.

ذوالقدر به جزءخوانی مجازی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته شهرستانی از جمله سیدمهدی و سیدوحید موسوی و مهدی کریمی اشاره کرد و گفت: هر روز تلاوت یک جزء از قرآن کریم انجام و از فضای مجازی پخش می‌شود. همچنین برنامه دوم اجرای تفسیرهای کوتاه قرآن کریم با حضور مفسران و پخش از فضای مجازی است.

وی برنامه سوم این اداره در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ والای قرآنی را برگزاری محافل منظم قرآنی در روزهای پنج‌شنبه هر هفته در فضای باز حرم مطهر با حضور بسیار محدود نفرات با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و ضدعفونی برشمرد و افزود: کرسی‌های تلاوت و اذان زنده نیز به‌عنوان چهارمین برنامه قرآنی، همه روزه در جوار حرم مطهر حضرت قیدار نبی(ع) به‌صورت اجرای تک نفره و پخش از فضای مجازی برگزار می‌شود.

رئیس اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به فعالیت امامزاده سیدابراهیم(ع) شهر سجاس در حوزه قرآن و عترت، گفت: در ماه مبارک رمضان نیز مراسم جزءخوانی قرآن در جوار این آستان مقدس همراه با پخش زنده از کانال دارالقرآن امام خمینی(ره) در شبکه شاد با حضور قاریانی همچون سیدجعفر موسوی، ابوالفضل گنج‌خانلو و مهدی ابراهیمی در برنامه‌های فرهنگی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه و امامزادگان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بیان کرد: طرح ضیافت الهی هم مسائل فرهنگی و هم مسائل اجتماعی از جمله مساعدت‌ها و کمک‌های مؤمنانه به اقشار کم درآمد را مد نظر دارد که طی روزهای آینده به تدریج بخش‌های اجتماعی و فرهنگی این طرح نیز با رعایت مسائل بهداشتی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha