راه‌اندازی پویش «مهرواره محله همدل» در زنجان
کد خبر: 3967197
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

راه‌اندازی پویش «مهرواره محله همدل» در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از راه‌اندازی پویش «مهرواره محله همدل» با هدف شناسایی و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و امیدآفرینی در بین مردم خبر داد.

راه‌اندازی پویش «مهرواره محله همدل» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 6 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ و رفع آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند و بر همین اساس سازمان تبلیغات اسلامی نیز کار ویژه در بخش فرهنگی و اجتماعی در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات مردم به دست مردم تاثیر و عمق بیشتری دارد، ابراز کرد: مردم همواره در ماه‌هایی مثل رمضان، به موضوعاتی مثل رسیدگی به نیازمندان و حل مشکلات همسایگان توجه بیشتری داشتند و امسال شیوع کرونا لزوم این توجه را بیشتر کرده و باید همدلی‌ها توسعه بیشتری یابد.

این مسئول طرح «مهرواره محله همدل» را از طرح‌های سراسری سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت: این طرح با هم‌افزایی دیگر ارگان‌ها و محوریت مساجد برگزار می‌شود تا به صورت محله‌ای نسبت به شناسایی و رفع چالش‌ها، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد نشاط معنوی اقدام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در این طرح امام جماعت مسجد هر محله به غیر از برنامه‌های تبلیغی که در ماه مبارک رمضان برای مردم محله اجرا می‌کند با تیم همراه خود برای شناسایی مشکلات مردم آن محله قدم برمی‌دارد و برای رفع موانع و حل کردن مشکلات راهکار مردمی ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مساجد در طول تاریخ پایگاه امن و محل مراجعه مردم برای رفع مشکلات بوده است و قداست خاصی در بین مردم دارد، بیان کرد: مساجد از زمان شیوع کرونا فعالیت‌های چشمگیری در برگزاری رزمایش‌های مواسات و همدلی داشتند و امیدواریم طرح مهرواره محله همدل بتواند به فعالیت‌ها انسجام بیشتری بخشد.

احمدی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که رفع مشکلات مردم نیازمند همراهی و همدلی مردم است، افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در جریان‌ها و مناسب‌های مختلف، رفع مشکلات مردم است از آنجایی که دشمنان با بزرگ و سیاه‌نمایی مشکلات، مردم را از نظام مأیوس می‌کنند باید در مقابل آنها، حرکت انقلابی و مردمی انجام دهیم.

وی یادآور شد: ستاد این طرح با محوریت امام جماعت، فرمانداری، سپاه، اوقاف و امور خیریه، خیران، خادم‌یاران رضویی، گروه‌های جهادی شهرستان و سایر نهادها تشکیل و اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha