رهایی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت در جشن گلریزان «زنجان همدل»
کد خبر: 3965903
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

رهایی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت در جشن گلریزان «زنجان همدل»

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان با بیان اینکه 118 زندانی جرائم مالی غیرعمد با 96 میلیارد تومان در انتظار کمک‌های خیران هستند، گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا، جشن گلریزان با عنوان «زنجان همدل» در سطح همه شهرستان‌ها به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود.

بدهی 96 میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمد در زنجانعلاء‌الدین کریمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اهمیت آزادسازی زندانیان به‌ویژه سرپرستان خانوار، اظهار کرد: سال گذشته با کمک‌های خیران 248 نفراز زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که هشت نفر از آن‌ها خانم بودند.

وی مبلغ بدهی این زندانیان را 48 میلیارد و 174 میلیون و 997 هزار تومان برشمرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مددکاران زندان 30 درصد شکات رضایت دادند و بقیه مبلغ از طریق کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان و کشور، بانک‌های عامل(به‌صورت وام پرداختی) بیمه خودرو، قبولی اعسار و آورده محکوم پرداخت شده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا، جشن گلریزان با عنوان «زنجان همدل» در سطح همه شهرستان‌ها به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود و مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت 6037991899973626 و شماره حساب 0224137397006 نزد ستاد دیه استان واریز کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان یادآور شد: در مرحله نخست پویش «زنجان همدل» که پیش از عید نوروز برگزار شد، با جمع‌آوری یک میلیارد تومان 47 زندانی آزاد شدند. در حال حاضر نیز 118 نفر با 96 میلیارد تومان به‌دلیل جرائم مالی غیرعمد در زندان و چشم به راه کمک‌های خیران هستند که در بین این افراد چهار خانم نیز حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تشخیص مراجع قضایی 88 نفر از این زندانیان در اولویت و واجد شرایط کمک و آزادی هستند، ادامه داد: در شب میلاد امام حسن(ع) برنامه ویژه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌ها تدارک دیده شده است و امیدواریم با مشارکت خیران در چند مرحله این زندانیان از بند رهایی یابند.

کریمی کمترین میزان بدهی زندانیان جرائم مالی غیرعمد را 10 میلیون تومان خواند و گفت: بیشترین محکومیت در جرائم مالی غیرعمد بدهی مالی ناشی از صدور چک است و مردم باید با قوانین و فعالیت‌های اقتصادی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل شیوع کرونا و امکان‌پذیر نبودن برگزاری مجالس ترحیم، عده‌ای از خانواده‌ها هزینه این مجالس را به آزادی زندانیان اختصاص دادند، تصریح کرد: اکنون نیز فرصت مناسبی است تا خیران هزینه‌های احسان و افطاری را در بخش‌های همچون کمک به آزادی زندانیان هزینه کنند.

انتهای پیام
captcha