مناجات و شعرخوانی در مدح اهل بیت(ع)‌ هنر است
کد خبر: 3967784
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

مناجات و شعرخوانی در مدح اهل بیت(ع)‌ هنر است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مناجات و شعرخوانی در مدح اهل بیت(ع) را یک هنر و افتخار بزرگ دانست و بیان کرد: مناجات‌خوانی و سحرخوانی از قدمت بالایی در کشور برخوردار است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در عصر شعرخوانی قرآن و مناجات نامه خوانی کریمانه که امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: شعرخوانی یک هنر است که خداوند در وجود گروه خاصی از بندگان خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه این مراسم فرصتی برای قدردانی از قاریان، شاعران و مداحان کردستانی است، افزود: تلاشگران این حوزه بسیار زیبا و به جا می‌خوانند و شور، حال و هیجان آنان در این عصر شعرخوانی انسان را به وجد می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مناجات و شعرخوانی در مدح اهل بیت(ع) را یک هنر و افتخار بزرگ دانست و بیان کرد: مناجات‌خوانی و سحرخوانی پیش از انقلاب نیز در کشور مرسوم بوده است.

وی در پایان یادآور شد: در تهران مردم در یک مکانی جمع می‌شدند و مناجات‌خوانان همچون شیخ محمدحسین زاهد با حس و حال قوی و چنان احساسی می‌خواندند که در عمق جان نفوذ می‌کرد.

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: این مراسم قرآنی به مناسبت ولادت حضرت حسن مجتبی(ع) با حضور شعرا و مداحان آئینی سیره نبوی استان برگزار شده است.

وی با اشاره به شعرخوانی شعرا و ادبای آیینی استان کردستان در این مراسم یادآور شد: در این برنامه از ۱۰ سادات شاعر و ادیب برتر استان کردستان و قاریان استان تجلیل خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم شاعران آیینی استان کردستان در مدح اهل بیت(ع) اشعار و مناجات معنوی خود را خواندند که بر معنویت مجلس افزود.

انتهای پیام
captcha