اجرای بیش از 50 طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در زنجان
کد خبر: 3969466
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

اجرای بیش از 50 طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در زنجان

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان گفت: بیش از 50 طرح عمرانی نظیر توسعه شبکه آبرسانی آب شرب، آب کشاورزی، احداث خانه محروم، ساخت مسجد و تعمیر منازل در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان در سال جاری اجرا می‌شود.

اجرای بیش از 50 طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فرشاد پیری، مسئول بسیج سازندگی استان زنجان، 15 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته بسیج سازندگی از 14 اردیبهشت آغاز شده و تا 22 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: این سازمان از مجموعه سربازان ولایت، بسیجیان سلحشور و جوانان پرشور و انقلابی با هدف زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره جامعه و گره‌گشایی از مشکلات مردم مناطق کمتر برخوردار تشکیل شده است.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این هفته ابراز کرد: بیش از 50 طرح عمرانی نظیر توسعه شبکه آبرسانی آب شرب، آب کشاورزی، احداث خانه محروم، ساخت مسجد و تعمیر منازل در مناطق مختلف محروم و کم‌برخوردار استان در سال جاری اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و کم‌برخوردار تصریح کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌یار در طول هفته بسیج سازندگی در نواحی خدابنده، طارم، ایجرود و زنجان راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد تا با تأمین منابع مالی قدری از موانع تولید و اشتغال برطرف شود.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان ادامه داد: بسیج سازندگی به همت گروه‌های جهادی طرح‌های اشتغالزا در مناطق محروم با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای در نظر گرفته است که 5 طرح خیاطی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این هفته افتتاح می‌شود.

وی از اجرای رزمایش سراسری هفته بسیج سازندگی با حضور بیش از 400 گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج در این هفته خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی در مناطق مختلف محروم و کم‌برخوردار استان خدمت‌رسانی می‌کنند. حرکت‌های جهادی در طول سال بررسی و برای رفع مشکلات نواحی مختلف برنامه‌ریزی می‌شود.

پیری با اشاره به اینکه مجوز فعالیت برای فعالیت 75 گروه جهادی صادر می‌شود، بیان کرد: از زمان شیوع کرونا نیز گروه‌های جهادی در همه عرصه‌ها پای کار بودند و به تولید ماسک و لوازم مورد نیاز مراکز درمانی کمک کردند.

وی به تداوم رزمایش کمک مومنانه در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از 10 هزار بسته معیشتی و سایر خدمات به همت سپاه انصارالمهدی(عج)، بسیج، گروه‌های جهادی، نهادها و خیران در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا توزیع می‌شود.

پیری با اشاره به اینکه همزمان با هفته بسیج سازندگی، کلاس‌های آموزشی امداد و نجات ویژه گروه‌های جهادی و همه بسیجیان استان زنجان در هلال‌احمر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، یادآور شد: تهیه و پخت ده‌ها هزار اطعام مهدوی، افطاری ساده و غذای گرم توسط گروه‌های جهادی و با حمایت خیران، بنیاد علوی و آحاد مردم در شب‌های قدر و هفته بسیج سازندگی در حال اجرا است و در بین جامعه هدف بسیج، کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha