آغاز داوری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در زنجان
کد خبر: 3970054
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

آغاز داوری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در زنجان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اعزام اکیپ‌های فیلم‌برداری به مناطق چهارده‌گانه استان برای ضبط تلاوت‌های دانش‌آموزان گفت: ۹۰۰ اثر تهیه و تدوین شده است و داوری آثار در هفته جاری انجام می‌شود.

آغاز داوری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در زنجانمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: داوری فایل‌های ضبط شده از دانش‌آموزان در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از این هفته آغاز می‌شود و از بین این افراد 72 نفر از دانش‌آموزان و 10 نفر از فرهنگیان امکان راه‌یابی به مرحله کشوری را دارند.

وی با اشاره به اینکه هفته آخر اسفندماه که استان زنجان در وضعیت آبی و زرد کرونایی قرار داشت، با اعزام اکیپ‌های فیلم‌برداری به همه مناطق استان فایل‌های دانش‌آموزان ضبط شد، ابراز کرد: با این کار 900 فایل تهیه شده است. در سال گذشته برخی از آثار دریافتی دارای کیفیت صدا یا تصویر مناسب نبودند و امسال با این روش سعی شده تا رقابت بین دانش‌آموزان به عدالت نزدیک باشد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه داوری آثار تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد، ادامه داد: فایل‌های ضبط شده تدوین نیز می‌شود و در پایان این فایل‌ها به دانش‌آموزان برگردانده می‌شود تا در سال‌های بعد انگیزه بیشتری برای حضور در مسابقات پیدا کنند.

وی همچنین به برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: 18 اردیبهشت‌ماه در ساعت 21:30 محفل انس با قرآن کریم به شکل کشوری به میزبانی زنجان از کانال مربوطه پخش می‌شود و روز دوشنبه نیز زنجان میزبان برنامه مجازی دانش‌آموزان تازه تکلیف شده سراسر کشور است.

این مسئول بیان کرد: برای ماه مبارک رمضان 14 منطقه هر کدام دو محفل انس با قرآن تدارک دیدند و دو محفل نیز به شکل استانی و سراسری ترتیب داده شد و در مجموع 30 محفل انس با قرآن برنامه‌ریزی شد. همچنین معرفی دانش‌آموزان شاخص در عرصه قرآن به‌ویژه حافظان نیز از برنامه‌های مهم این ماه بود.

رضایی ترتیل‌خوانی با مشارکت قراء برجسته استانی و کشوری را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: این برنامه هر روز از ساعت 12 تا 13 از کانال قرآن و عترت پخش می‌شود که روزانه 12 هزار نفر بازدیدکننده دارد و به طور متوسط 400 نفر آنلاین آن را مشاهده می‌کنند و بازخوردهای خوبی داشته است. همچنین کلیپ‌های دعاهای ماه مبارک رمضان با اجرای دانش‌آموزان تهیه شده است و در همه مناطق ختم قرآن را داشتیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرائت تقلیدی و فرازخوانی تصریح کرد: برنامه گفتمان‌های دینی نیز از کانال‌های مجازی پخش می‌شود. بعد از برنامه ترتیل روزانه مسابقه مجازی مفاهیم قرآن با طرح 10 سؤال از جزء مربوط به همان روز برگزار می‌شود و افراد تا 24 ساعت فرصت دارند تا پاسخ خود را ارسال کنند و از بین پاسخ‌های صحیح هر روز به قید قرعه به یک دانش‌آموز و یک فرهنگی جوایزی اهدا می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: آشنایی با مفاهیم و تدبر در قرآن، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی روزه‌اولی‌ها، جشن استقبال از ماه مبارک رمضان، جشن میلاد امام حسن(ع) و برگزاری پویش «هر خانه ایرانی، یک جلسه قرآن» از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است. همچنین مسابقه استانی حفظ سوره حجرات نیز تدارک دیده شده و دانش‌آموزان در آخرین روز از ماه رمضان وارد سامانه شده و به شکل آنلاین به سؤالات پاسخ می‌دهند. همچنین برنامه محفل انس با قرآن در منزل شهدا با تلاوت قرآن، سخنرانی و مناجات‌خوانی در خرمدره برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha