رقابت ۵۳ هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3949658
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

رقابت ۵۳ هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از ۵۳ هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات قرآن و عترت در مرحله مقدماتی به رقابت پرداختند و این مسابقات از طریق دریافت آثار و فضای مجازی برگزار می‌شود.

رقابت 53 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات قرآن، عترت و نمازمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مناطق چهاردهگانه استان زنجان در حال برگزاری است و 53 هزار نفر در مرحله آموزشگاهی این رقابت‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از آموزشگاه‌ها مرحله مقدماتی این مسابقات را برگزار کردند، ادامه داد: برخی هم ادامه این رقابت‌ها را با پایان امتحانات نیم‌سال اول موکول کردند که البته با توجه به غیرحضوری بودن فعالیت مدارس، مسابقات نیز به شیوه الکترونیکی با دریافت اثر و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مسابقات استانی نیز از طریق ضبط فیلم پیگیری خواهد شد و بر این اساس اکیپ‌های تصویربرداری به مناطق اعزام می‌شوند و دانش‌آموزان طی برنامه زمان‌بندی اعلام شده در محلی که به آن‌ها اعلام می‌شود حضور می‌یابند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: طرح حفظ جزء 30 از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره است و طی تفاهم‌نامه منعقده، 25 هزار سهیمه برای استان در نظر گرفته شده بود اما این طرح با استقبال خوب دانش‌آموزان روبه‌رو شده و تا کنون بیش از 32 هزار و 700 نفر در همه پایه‌های تحصیلی در این طرح نام‌نویسی کردند.

وی یادآور شد: نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، با نگاه سلسله مراتبی ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن تعریف شده که البته بیشتر جنبه تشویقی برای ترویج حفظ قرآن دارد.

رضایی زمینه‌سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش جهت فرهنگسازی مناسب و ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن و ایجاد انگیزه و رغبت جهت حفظ آیات و سوره‌های جزء 30 را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: از ظرفیت دارالقرآن‌های دانش‌اموزی نیز در این راستا بهره‌گیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha