برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مشاوره پیش از ازدواج در 15 استان کشور
کد خبر: 3972550
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مشاوره پیش از ازدواج در 15 استان کشور

مسئول واحد خواهران دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حال برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی ویژه اساتید و مشاوران پیش از ازدواج را باهدف تلاش در جهت ترویج و تسهیل ازدواج آسان، به هنگام، آگاهانه و پایدار به مدت 28 ساعت، در 4 روز و در 15 استان کشور است.

برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مشاوره پیش از ازدواج در 15 استان کشور/دانشگاه قم عهده‌دار امور اجرایی کارگاه در استانانسیه فراهانی مسئول واحد خواهران دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، در گفت‌و گو با ایکنا از قم، بیان کرد: ازدواج یک سنت الهی بوده و مورد توجه همه بزرگان دین ما است و از طرفی روانشناسان و جامعه‌شناسان نیز بر این موضوع اتفاق نظر دارند که از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از فساد در جامعه، همین مسئله ازدواج به هنگام است.

وی با بیان اینکه، نهاد خانواده و چگونگی شکل‌گیری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در اسناد بالا دستی ما به ویژه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله) به مسئله تشکیل و تحکیم خانواده، اشاره و تاکید شده است.

فراهانی ادامه داد: ازدواج در تامین سلامت روان جامعه تاثیر بسزایی دارد، البته در این راستا مشاوران خبره و متخصص می‌توانند بسیار موثر عمل کرده و در واقع نقش برجسته‌ای دارند.

لزوم توجه به ارائه خدمات مشاوره با الگوهای اسلامی و اقتضائات فرهنگی و بومی

مسئول واحد خواهران دفتر نهاد رهبری در دانشگاه قم، تصریح کرد: امروزه بسیاری از موسسات و کارشناسان مشاوره در کشور ما به ویژه در استان قم، درحال ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعان هستند، اما نکته بسیار مهم و قابل توجه آن است که ارائه خدمات مشاوره با الگوهای اسلامی و اقتضائات فرهنگی و حتی بومی همخوانی و سازگاری داشته باشد.

فراهانی افزود: در این راستا، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در صدد است تا کارگاه‌های تربیت مربی ویژه اساتید و مشاوران پیش از ازدواج را باهدف تلاش در جهت ترویج و تسهیل ازدواج آسان، به هنگام، آگاهانه و پایدار را برگزار کند، هدف دیگر از برگزاری این کارگاه‌ها، توانمندسازی ارتقای سطح دانش اساتید متخصص در این حوزه است.

وی افزود: بنابراین در نظر داریم تا مشاوران و اساتید را با رویکرد دینی در حوزه مشاوره و روان درمانی با توجه با اقتضائات بومی و فرهنگی، بیشتر آشنا کرده و در واقع بستری برای تحقق این امر فراهم کنیم.

مسئول واحد خواهران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، گفت: این کارگاه‌های آموزشی به مدت 28 ساعت، در 4 روز و در 15 استان کشور، درحال برگزاری است، جهت برگزاری این دوره، ظرفیت حدود 50 نفر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این میان، دانشگاه قم به عنوان دانشگاه منتخب استان، اموری همچون، تشکیل کمیته اجرایی جهت برگزاری کارگاه و معرفی آن به معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و هماهنگی و اطلاع‌رسانی به سایر دفاتر نهاد مقام معظم رهبری، را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: دریافت فهرست مشاورین از دفاتر نهاد، رایزنی با اساتید و انتخاب یک نفر از اساتید متخصص با عنوان مشاوره علمی جهت هماهنگی برای معرفی اساتید طرح مطابق با سرفصل‌های ارسال شده از سوی معاونت فرهنگی سیاسی نهاد مرکز و انتخاب 4 نفر از اساتید از میان 14نفر استادی که در ارائه این طرح کاندید شدند، از دیگر اموری است که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه قم و مسئولین مربوطه این دانشگاه انجام گرفته است.

فراهانی یادآور شد: جهت تسهیل در اطلاع‌رسانی به مشاورانی که در این کارگاه شرکت کرده‌اند، گروهی با عنوان (گروه بصیر) درفضای مجازی تشکیل شده است که در این گروه از طریق بارگذاری مطالب، اطلاعات، کاربرگ‌ها و رزومه اساتید با مشاوران شرکت‌کننده در این طرح و مخاطبان آن ارتباط گرفته می‌شود.

مسئول واحد خواهران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، تصریح کرد: دکتر مهکام، از اساتید موسسه امام خمینی(ره)، دکتر رفیعی هنر از اساتید برجسته روانشناسی، دکتر جمشیدی از مشاورین مرکز مشاوره صدرا و دکتر جُدَیدی از متخصصین روانشناسی از جمله اساتیدی هستند که در طرح دوره آموزشی تربیت مربی مشاوره پیش از ازدواج از تخصص آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی گفت: اساتید و مشاوران دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه صنعتی قم و دیگر دانشگاه‌های استان، با نامه‌نگاری و هماهنگی‌هایی که پیش از این، انجام شده است، در این طرح شرکت می‌کنند.

فراهانی در رابطه با سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزشی تربیت مربی مشاوره پیش از ازدواج یادآور شد: تبیین نظریه اصول اولیه مشاوره پیش از ازدواج، معرفی گام‌های اساسی مشاوره پیش از ازدواج، اجرای عملی طرح pmc، تفسیر تست کَتِل(cattell)، بررسی صلاحیت‌های شخصیتی کارورزان و آماده‌سازی جهت کار مشاوره تخصصی، بخشی از سرفصل‌های اساسی این طرح را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha