طرح توسعه مشاغل خانگی، جایگاه این مشاغل را در اقتصاد کشور توسعه می‌دهد
کد خبر: 3973057
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

طرح توسعه مشاغل خانگی، جایگاه این مشاغل را در اقتصاد کشور توسعه می‌دهد

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی در طرح مشاغل خانگی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیل‌گران خود در سراسر کشور با بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان‌های دولتی و غیردولتی بویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه این مشاغل در اقتصاد کشور را توسعه خواهد داد.

طرح توسعه مشاغل خانگی، جایگاه این مشاغل را در اقتصاد کشور توسعه می‌دهدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل شنبه یکم خردادماه، در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت تعاونی ۹۳۵ تولید پوشاک، گفت: مشاغل خانگی منبع درآمد پایداری برای خانواده‌ها می‌تواند باشد به همین خاطر طرح توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی در ۳۱ استان کشور در حال اجرا است.

اوچی اردبیلی افزود: به منظور اجرا و پیاده‌سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی شد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در این طرح با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیل‌گران خود در سراسر کشور با بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان‌های دولتی و غیردولتی بویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه خواهد داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با استقبال از فعالیت‌های صورت گرفته در شرکت تعاونی ۹۳۵ تولید پوشاک خاطرنشان کرد: وجود چنین شرکت‌هایی با فعالیت‌های شاخص و حجم کاری گسترده، یکی از نیاز‌های جدی استان جهت افزایش کارآفرینی به خصوص در بخش مشاغل خانگی است.

اوچی اردبیلی با تشریح مزایا و ویژگی‌های طرح مشاغل خانگی افزود: جهت رونق مشاغل خانگی به همکاری پیشران‌های کارآفرینی نیازمندیم تا بتوانند ضمن بکارگیری متقاضیان طرح، شغل و درآمد پایداری برای آن‌ها ایجاد کنند که البته مشوق‌های ویژه‌ای نیز برای چنین پیشران‌هایی در نظر گرفته شده است.

در این مراسم بهرنگ کوهی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل و میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل ضمن ارائه توضیحاتی در مورد آمار ثبت‌نام کنندگان رشته خیاطی ابراز امیدواری کردند که با انجام همکاری مشترک با این شرکت، متقاضیان این رشته بتوانند صاحب شغل با درآمد مناسب شوند.

فرهاد کوهی، مدیرعامل شرکت تعاونی ۹۳۵ تولید پوشاک نیز در این مراسم ضمن استقبال از عقد تفاهم‌نامه مشترک با جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: امیدواریم این همکاری مشترک علاوه بر کمک به افزایش تولید این کارگاه، قدم مبارکی در اشتغال و کارآفرینی برای متقاضیان طرح مشاغل خانگی باشد.

در حاشیه این مراسم رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به همراه کارکنان دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل از قسمت‌های مختلف این شرکت تولیدی بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha