راه‌اندازی انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی» در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3973676
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

راه‌اندازی انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی» در حرم شاهچراغ(ع)

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) از راه‌اندازی انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی» در این حرم مطهر در ایام دهه کرامت خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 4 خردادماه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور که به میزبانی این حرم مطهر برگزار شد، به برنامه‌ریزی‌های حرم مطهر در ایام دهه کرامت اشاره کرد و از راه‌اندازی انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی» طی این ایام خبر داد و گفت: در ایام دهه کرامت در روز سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اجتماع بانوان احمدی را در حرم مطهر برگزار خواهیم کرد.

سلامی در عین حال این نکته را یادآور شد که در صورت اجازه ستاد مبارزه با کرونا پیاده‌روی بانوان احمدی را از حرم ام احمد(س) تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را دنبال خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری اینکه 6 ذی‌القعده به نام روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) نامگذاری شده است، گفت: در شب 6 ذی‌القعده حجت‌الاسلام رفیعی و احمد واعظی میهمان حرم مطهر خواهند بود که به سخنرانی و مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.

وی به برگزاری جشنواره «چلچراغ» نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و 120 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که تلاش می‌کنیم مراسم اختتامیه آن را در ایام دهه کرامت برگزار کنیم.

سلامی، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی حضرت شاهچراغ(ع) توسط خادمان حرم مطهر، ویزیت رایگان پزشکی زائران حرم، اجرای برنامه سرود «امین ولایت» به صورت ملی، رونمایی از کتاب «مدفونین حرم» و غیره را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: در ستاد دهه کرامت استان فارس 8 کمیته تخصصی تشکیل شده که جلسات آن‌ها نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مصوبات این شورا از طریق استانداری به دستگاه‌های اجرایی استان جهت اجرا در ایام دهه کرامت ابلاغ می‌شوند، افزود: در برنامه‌های دهه کرامت توجه ویژه‌ای به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ(ع) شده است زیرا علم کردن پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) موجب ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌شود.

سلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا حق برادر امام رضا(ع) را آن طور که باید و شاید ادا کنیم، گفت: به طور کلی برنامه‌های دهه کرامت با محوریت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) اجرا می‌شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) از ستاد بزرگداشت دهه کرامت خواست تا مطرح کردن نام حضرت شاهچراغ(ع) در رسانه ملی را به صورت گسترده مطالبه‌گری کند و افزود: متأسفانه برخی مواقع در برنامه‌ریزی‌ها نام مبارک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) عنوان می‌شود اما از نام مبارک حضرت شاهچراغ(ع) غفلت می‌شود.

انتهای پیام
captcha