سه‌گانه پایتخت‌های دینی در کشور تعیین شد
کد خبر: 3974799
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
فقهی‌زاده بیان کرد:

سه‌گانه پایتخت‌های دینی در کشور تعیین شد

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به تشکیل سه‌گانه پایتخت‌های دینی در کشور، گفت: شهرهای کاشان، یزد و بوشهر به ترتیب به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه، پایتخت صحیفه سجادیه و پایتخت قرآنی انتخاب شدند.

سه‌گانه پایتخت‌های دینی در کشور تشکیل شدبه گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در آئین اعلام رسمی انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ۱۴۰۰، اظهار کرد: قرآن موعظه الهی و برهان حق و حقیقت است و قرآن تنها برهان عقلی و معجزه الهی نیست بلکه شفای دردهای درونی است. زدودن غفلت‌هایی که حاصل شده و برداشتن موانع بزرگی که در جلوی ما قرار گرفته است منوط به چنگ زدن به ریسمان الهی و کتاب نامه مصون از تحریف قرآن مجید است.
 
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: قرآن نه تنها شفای دردهای درونی و معنوی است بلکه هدایت و رحمت بوده و همه انسان‌ها را به دور دست‌های کمال سوق می‌دهد.
 
فقهی‌زاده در خصوص طرح پایتخت قرآنی، بیان کرد: معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ سه‌گانه پایتخت‌های دینی در کشور را طراحی کرد که میتوان به پایتخت نهج‌البلاغه در کاشان، پایتخت صحیفه سجادیه در یزد و پایتخت قرآنی در استان بوشهر اشاره کرد.
 
وی در خصوص طرح‌های گوناگون این حوزه، اظهار کرد: حوزه‌های مختلف را در راستای طرح قرآنی مد نظر قرار داده‌ایم مانند علوم ظاهر، قرائت و حفظ، فهم و تفسیر، تدبر در قرآن و به‌ویژه سطوح عمل و رفتار و روش که مهمترین کارآمدی در این طرح است که باید در کنار همه این‌ها به هنرهای قرآنی و ابزارهای کار آمد نیز پرداخت.
 
فقهی‌زاده در پایان اظهار کرد: از جمله الزامات این طرح، استفاده کامل از ظرفیت‌های گوناگون مردمی مانند مؤسسات مردمی و شخصیت‌ها است که به هر طریقی باید سازماندهی شده و در  اجرای این طرح  نقش آفرینی کنند.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha