انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای مرهمی بر زخم مردم بود
کد خبر: 3975565
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
یک فعال فرهنگی سیاسی:

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای مرهمی بر زخم مردم بود

یک فعال فرهنگی سیاسی در قزوین گفت: روز چهاردهم خرداد سال ۶۸ فضای غم‌باری در شهر قزوین حاکم بود و تجمعی در مسجدالنبی(ص) برگزار شد و هدایت‌های مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در آن روزها بسیار اثربخش بود. دوستداران انقلاب نگران انتخاب رهبری بودند، در نهایت عصر چهاردهم خرداد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند و این انتخاب مرهمی بر زخم مردم در آن روزها بود.

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای مرهمی بر زخم مردم بود

در چهاردهمین روز از خردادماه ۱۳۶۸ خبری غم‌بار مردم ایران را سیاهپوش مردی کرد که شخصیتی کامل، بزرگ، جامع‌الاطراف، برجسته و ممتاز بود. مردمی که مراد خود را از دست داده بودند در غم از دست دادن ایشان به خیابان‌ها ریختند و معمار کبیر انقلاب را به سمت خانه ابدی مشایعت کردند. شاید چهاردهمین روز خرداد ۶۸ برای جوانانی که انقلاب و حوادث دهه ۶۰ را درک نکرده‌اند آشنا نباشد؛ اما در آن زمان در استان قزوین جوانانی حضور داشتند که هنوز با گذشت بیش از ۳۰ سال در راه اعتلای نام ایران اسلامی تلاش می‌کنند، یکی از جوانان دیروز قزوین محمدحسین شفیعی‌ها است که با او درخصوص حال و هوای ۱۴ خرداد ۶۸ به گفت‌وگو نشستیم.

محمدحسین شفیعی‌ها که از فعالان انقلابی قزوین است و آن روزها در یکی از دانشگاه‌های تهران مشغول به تحصیل بود، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، درباره حال و هوای روز ۱۴ خرداد ۶۸، گفت: من در سال ۶۸ دانشجو بودم و روز چهاردهم خرداد هم در دانشگاه بودم که ساعت هفت صبح اعلام شد حضرت امام خمینی(ره) رحلت کردند؛ در مسیر دانشگاه بودم و با ورود به محوطه دانشگاه مشخص بود که حزن و اندوه بر فضا سایه افکنده و عملاً دانشگاه تعطیل شده بود.

وی بیان کرد: محبت بین مردم و امام راحل بسیار تنگاتنگ و صمیمانه بود و مردم چنین تلقی می‌کردند که هیچ‌گاه امام(ره) آنان را ترک نخواهد کرد؛ شاید بتوان نمونه تاریخی آن را در صدر اسلام هم ببینیم؛ به این صورت که رفتار پیامبر(ص) با مردم چنان بود که آن‌ها تلقی می‌کردند پیامبر(ص) ماندگار است تا جایی که خداوند در قرآن کریم اشاره دارد که پیامبر هم مانند سایر مردم است.

شفیعی‌ها یادآور شد: در قزوین هم فضای غم‌باری در شهر حاکم بود و تجمعی در مسجدالنبی(ص) برگزار شد و هدایت‌های مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در آن روزها بسیار اثربخش بود و بر این امر تأکید داشت که خبرگان تصمیم منطقی و لازم را برای ادامه هدایت و رهبری انقلاب خواهند گرفت.

وی بیان کرد: آن روزها استکبار بسیار بر این امر تمرکز کرده بود که با رحلت امام خمینی(ره) کار انقلاب تمام می‌شود و دوستداران انقلاب نگران این امر بودند، در نهایت عصر چهاردهم خرداد ۶۸ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به‌عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند.

این فعال فرهنگی سیاسی تصریح کردد: انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مرهمی بر زخم مردم در آن روزها بود و مانند آبی که بر آتش بریزد دغدغه‌ها از بین رفت و مردم با خیال راحت به سوگواری و عزاداری پرداختند.

وی اشاره کرد: شدت علاقه‌مندی و وابستگی مردم به امام(ره) را می‌توان در فیلم‌های باقی‌مانده از آن روزها مشاهده کرد وقتی پیکر امام در مصلی قرار داده شد مردم در کنار پیکر به عزاداری پرداختند و در نهایت بزرگترین تشییع قرن در سال ۶۸ اتفاق افتاد که جمعیت از مصلی تا بهشت‌زهرا تداوم داشت و فشردگی در تشییع امام بسیار بود.

این فعال فرهنگی بیان کرد: امام راحل شاگردان خود را چنان تربیت کردند که یکی از این شاگردان توانست رهبری انقلاب را به دست بگیرد؛ بر اساس روایت‌های متواتری که مطرح‌ شده و نقل به مضمون عرض می‌کنم امام در زمان حیات‌شان در پاسخ به نگرانی‌ها می‌فرمودند نگران نباشید در میان شما کسانی هستند که می‌توانند رهبری کنند از جمله آیت‌الله خامنه‌ای.

وی گفت: آنچه مهم است و می‌توان بر آن تکیه کرد و تحلیل ارائه داد این است که حضرت امام خمینی(ره) در رهبری و پدیداری انقلاب چنان صفا و خلوصی داشتند که خداوند متعال به نیت ایشان برکت داد و هنوز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال، طراوت و تازگی انقلاب را حس می‌کنیم.

شفیعی‌ها در پایان گفت: راه، هدف و آرمان‌های امام خمینی(ره) ادامه دارد، باید اندیشه‌های امام راحل برای نسل جوان بازگو شود و بنابر فرمایش معمار کبیر انقلاب باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد.

انتهای پیام
captcha