بصیرت، وحدت کلمه و استکبارستیزی، انتظار امام راحل از ملت ایران است
کد خبر: 3975813
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

بصیرت، وحدت کلمه و استکبارستیزی، انتظار امام راحل از ملت ایران است

مسئول فرهنگی هیئت امنای شهدای گمنام مهرشهر با اشاره به انتظارات امام امت از ما، بیان کرد: باید گفت مواردی مانند بصیرت، همراهی با نظام، وحدت کلمه و استکبارستیزی، دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه از جمله انتظارات امام خمینی(ره) از ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی است.

بصیرت، وحدت کلمه و استکبارستیزی، انتظار امام راحل از ملت ایران استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، مسئول فرهنگی هیئت امنای شهدای گمنام مهرشهر، شب گدشته ۱۵ خردادماه در مراسم گرامیداشت عروج ملکوتی امام راحل و ۱۵ خرداد در مزار شهدای گمنام مهرشهر بیرجند اظهار کرد: پیش از صحبت در مورد امام راحل و قیام ۱۵ خرداد باید به این سوال پاسخ داد که امام که بود؟؛ امام چه کرد؟ و توقع امام راحل از ما چیست؟

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) در حکمت 9 نهج البلاغه شریف می‌فرماید: خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مُتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ؛ در معاشرت با مردم به گونه ای زندگی کنید که اگر دربین آنها از دنیارفتید و مرگ به سراغتان آمد برشما گریه کنند،(که چه انسان خوبی را از دست داده‌اند و در مدتی که در بین مردم زندگی می‌کنید هم به گونه‌ای رفتار کنید که از هر طرف مردم به سوی شما بیایند.

هاشمی بیان کرد: اگر بخواهیم برای این حکمت مولای متقیان در عصر و زمانه خودمان یک مصداق بیان کنیم، حقیقتا امام خمینی(ره) نمونه بارز این چنین انسانی بود، در طول دوران زندگی پناه و حامی مستضعفان بود و در ورود امام به ایران استقبالی بی نظیر انجام گرفت، و در هنگام اعلام ارتحال امام نیز تمام ایران اسلامی یکپارچه غم و اندوه شد و تشییع جنازه ای تاریخی و تکرار نشدنی از امام را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در پاسخ به سوال اول، باید گفت رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، خصلت‌هایی که در امام بود هرکدام به تنهایی کافی بود که از یک فرد انسانی بزرگ بسازد، بسیار خردمند، هوشیار، زیرک و آگاه، از انسان‌هایی که به راحتی نمی توان حقیقتی را واژگون به اوجلوه داد، دارای اراده پولادین و در عین حال بسیار رئوف و دل رحم در مناجات و برخورد با مردم بود، امام اسیر هوای نفس نبود، در نهایت تواضع بود.

این استاد حوزه بیان کرد: در پاسخ به سوال دوم که امام چه کرد؛ فهمی هویدی، نویسنده، مشهور مصری می‌نویسد: باید گفت که به‌طورکلی ذهن انسان از بیان دستاوردهای امام عاجز است ولی می‌توان آن‌ها را در بندهایی خلاصه کرد؛ اول، اعتبار بخشیدن دوباره به ملت ایران و متوقف کردن دشمنی و بی‌حرمتی به شخصیت مذهبی آنان که رژیم گذشته ایران درصدد بی‌ارزش کردن آن بود؛ دوم، ایشان گفته‌هایی چون (دین عنصری است افیون ملل و عامل خمود و سستی) را رد کردند و ثابت کردند که اگر از دین به‌درستی استفاده شود عنصری فعال و مؤثر در برانگیختن ملت‌هاست.

هاشمی ادامه داد: سومین دستاورد امام خمینی(ره) پیروزی مستضعفین و پیشرفت مهم مواضع اسلامی را در جهان معاصر محقق ساختند و چهارم این بود که امام در مقابل قوای استکبار جهانی باقدرتی عظیم قد علم کردند و در مقابل ایشان سکوت نکردند.

وی افزود: در مورد دیگر اینکه در چهارچوب افکار مذهبی به پیروزی بزرگی دست یافتند و آن، تشکیل حکومتی جدید پس از سال‌ها انتظار بود و این دستاورد از اهمیت خاصی برخوردار است.

هاشمی بیان کرد: دکتر ادریس کتانی نویسنده معروف مراکشی و از اعضای مجمع کبار العلماء مغرب نیز می‌گوید به عقیده من مهم‌ترین کار امام خمینی(ره) حفاظت از اسلامی ماندن انقلاب پس از پیروزی بود.

وی تصریح کرد: در پاسخ به سوال سوم یعنی انتظارات امام امت از ما باید گفت مواردی مانند بصیرت، همراهی با نظام، وحدت کلمه و استکبارستیزی، دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه از جمله انتظارات امام خمینی(ره) از ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha