سهم سازمان اوقاف در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان بیشتر می‌شود
کد خبر: 3976232
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

سهم سازمان اوقاف در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان بیشتر می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر اینکه برای توسعه کشور باید از همه ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود، گفت: اوقاف نیز به سهم خود از ظرفیت موقوفات برای تحقق این هدف بهره می‌گیرد.

سهم سازمان اوقاف در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان بیشتر می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، 18 خرداد در مراسم بهره‌برداری از خط تولید مودم بومی کشور با نام صاایران(TD-FD) که در مجتمع فرهنگی تفریحی لیستر کرج برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر آینده ۴۰ ساله پیش‌رو را مشخص کرده‌اند و در بخش‌هایی از این بیانیه به استفاده از فرصت‌های مادی کشور برای آبادانی کشور تأکید فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به بازار استقبال می‌کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا محصولاتی که تولید بومی و ملی دارند از خارج وارد نکنیم و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تولیدات را توسعه دهیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر کشور رویکرد خوبی در حمایت از محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شوند دارد و باید جوری برنامه‌ریزی کنیم که با استفاده از ظرفیت موقوفات به این حرکت پرشتاب کشور کمک بیشتری شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: اوقاف سعی دارد با توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه توسعه زیرساخت‌ها را فراهم کند، به‌عنوان مثال امروز در این مجموعه خط تولید مودم بومی کشور راه‌اندازی شد و در آینده‌ای نزدیک نیز تولید خط موبایل بومی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

خاموشی با تأکید بر اینکه برای بهره‌مندی از ظرفیت موقوفات در حوزه تولید دانش و ثروت از مشارکت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، افزود: بیشتر سهام متعلق به بخش خصوصی است و اوقاف در واقع حرکت‌دهنده ریل این اتفاق است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت موقوفه لیستر، گفت: وقف سه گزار اصلی دارد که شامل حفظ و بهینه‌سازی موقوفات، افزایش بهره‌وری و اجرای نیات واقفان می‌شود. هرچه بهره‌وری موقوفات بیشتر شود اجرای نیات بهتر انجام می‌شود. بنابراین، سعی داریم با تجاری‌سازی این ظرفیت‌ها زمینه افزایش بهره‌وری و اجرای مطلوب‌تر نیات واقفان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha