اهدای جهیزیه به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان در زنجان
کد خبر: 3976352
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

اهدای جهیزیه به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان به اهدای 697 فقره جهیزیه به ارزش 12 میلیارد و 46 میلیون تومان با مشارکت مراکز نیکوکاری، سپاه انصارالمهدی(عج) و هم‌افزایی کمیته امداد خبر داد.

اهدای جهیزیه به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از خدمات ماندگار و اثرگذار کمیته امداد امام خمینی (ره ) بعد از شیوع بیماری ویروس منحوس کرونا کمک به تحصیل دانش‌آموزان محروم و نیازمند از طریق تهیه و اهدای تبلت و گوشی هوشمند بوده تا دانش‌آموزی به‌دلیل نداشتن تبلت و گوشی هوشمند از ادامه  تحصیل بازنماند.

وی  ابراز کرد: به همت خیران و هم‌افزایی کمیته امداد در سال تحصیلی جاری بیش از 60 دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان فاقد تبلت و لوازم کمک آموزشی کارسازی شده است. در حال حاضر 299 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ایجرود قرار دارند که از خدمات فرهنگی و تحصیلی امداد برخوردار هستند.

این مسئول یادآور شد: یکی از اهداف مهم این نهاد ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان و کم‌هزینه است و در همین راستا با اهدای جهیزیه و پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند تحت حمایت با هم‌افزایی مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها و تشکل‌های همسو با این نهاد و مردم خیر و نیکوکار استان این سنت الهی گسترش یافته که موجب توسعه فرهنگ و تقویت تحکیم بنیان نهاد خانواده می‌شود .

صفری با بیان اینکه سال گذشته 697 فقره جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اعطا شد، افزود: برای تهیه و تامین این تعداد جهیزیه که با مشارکت‌، مراکز نیکوکاری و سپاه انصارالمهدی(عج) و هم‌افزایی کمیته امداد استان زنجان انجام شد بیش از 12 میلیارد و 46 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه همه کالاهای خریداری شده برای جهیزیه نوعروسان تحت حمایت صد در صد ایرانی و تولید داخلی بودند، افزود: خوشبختانه در استان زنجان صف انتظار برای دریافت جهیزیه به صفر رسیده است و در حال حاضر زوج مددجویی در صف دریافت جهیزیه نداریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت اقلام جهیزیه نسبت به گذشته ابراز کرد: در سال‌های گذشته با مبلغ 5 میلیون تومان امکان تهیه چند قلم کالای اساسی جهیزیه نوعروسان وجود داشت اما در حال حاضر همان اقلام با صرف بیش از 20 میلیون تومان نیز مشکل شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه زوج‌های جوان قبل از عقد و ازدواج از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: مشاوره در حوزه آشنایی با سبک زندگی دینی اسلامی ، اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، افزایش دانش زوج‌ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج‌های جوان توسط کارشناسان و مشاوران خانواده این نهاد ارائه می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مشارکت  مطلوب خیران و نیکوکاران، خیریه‌ها و موسسات همسو با این نهاد، گفت: خیران زنجانی می‌توانند با شماره‌گیری تلفن نیکوکاری 33116 کد مهربانی #024*8877* و تلفن گویای 0968877 و یا مراجعه به سایت این نهاد به آدرس www.emdad.ir وهمچنین 137 مرکز نیکوکاری و دفاتر چهارده‌گانه امداد در سطح زمینه ازدواج زوج‌های جوان نیازمند را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha