جمع‌آوری 29 میلیارد ریال صدقه در زنجان
کد خبر: 3977553
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

جمع‌آوری 29 میلیارد ریال صدقه در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 29 میلیارد ریال صدقه در استان زنجان جمع‌آوری شده است و سال گذشته نیز میزان صدقات 30 درصد رشد داشت.

جمع‌آوری 29 میلیارد ریال صدقه در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با اعتمادسازی و اعتمادآفرینی که بالاترین سرمایه کمیته امداد است، نسبت به نگهداشت حامیان و خیران نیکوکار اقدام کردیم و باید با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه گزارشات شفاف حامیان غیرفعال را نیز به چرخه حمایت از ایتام برگردانیم و با ایجاد فهم مشترک و ارتقای جریان‌سازی خیر و احسان در جهت ارتقای خدمات به محرومان و جامعه هدف تلاش کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه توکل بر خدا، حرکت و تلاش جهادی و انقلابی، مردمی‌سازی خدمات، شفافیت در کار شیشه‌ای کردن آن در ارتقای ضریب حضور و نفوذ و تحقق برنامه‌های امداد تاثیرگذار بوده است، افزود: مشارکت‌های مردمی بیش از 100 درصد و بودجه تعهدی سال گذشته 222 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم اجرایی کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری صدقات بوده است، ابراز کرد: بر اساس آمارهای موجود علیرغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و چالش‌های اقتصادی با برنامه‌ریزی مناسب و به‌کارگیری روش‌های الکترونیکی میزان پرداخت صدقه توسط خیران زنجانی در سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته و امسال تا کنون 29 میلیارد ریال صدقه جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به افزایش میانگین سرانه ایتام و فرزندان محسنین از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: به همت خیران و حامیان نیکوکار زنجانی میانگین سرانه ایتام استان زنجان به بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته که نشان از همت این مجموعه دارد.

وی با اشاره به اینکه منشور عملکردی کارگزاران محرومیت‌زدایی نظام در این نهاد با تکیه بر تفکر بسیجی، تلاش و همت جهادی در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت است، بیان کرد: با همین نگاه و در سایه جاری کردن گفتمان کار جهادی و حرکت انقلابی در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان و با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه خیران و نیکوکاران و همت همکاران میانگین سرانه دریافتی محسنین به بیش از  300 هزار تومان افزایش یافته است .

صفری به انضباط مالی و مدیریت بهینه منابع و مصارف بودجه تعهدی تأکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مطلوب و نگاه راهبردی به برنامه‌ها باید ضمن رسیدن به نقطه مطلوب از نظر در آمدی در جهت جلوگیری از رسوب منابع نیز اقدامات مطلوبی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha