ایجاد 14 پایگاه ویژه اجتماعی در زنجان
کد خبر: 3978100
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

ایجاد 14 پایگاه ویژه اجتماعی در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به رویکردبرجسته‌سازی کارکردهای اجتماعی مساجد و هیئت‌های مذهبی گفت: تعداد پایگاه‌های ویژه اجتماعی استان زنجان برای برطرف کردن مشکلات محلات از 7 مورد به 14 پایگاه افزایش می‌یابد.

ایجاد 14 پایگاه ویژه اجتماعی در زنجانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی راهبرد مردمی‌سازی تبلیغ است و در واقع ظرفیت عظیم مردم در راستای ترویج اسلام ناب محمدی و گفتمان انقلاب در همه لایه‌های نخبگانی، اصناف، هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف در شهر و روستا مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است تک تک مردم و هم‌وطنان در قامت یک مبلغ در اجتماع ظاهر شوند و تبلیغ دین در بستر جامعه گسترش یابد و این رویکرد برگرفته از مردم‌سالاری دینی است. از آنجایی که انقلاب سبقه مردمی دارد و مردم در همه گردنه‌های انقلاب حامی، پشتیبان و نقش‌آفرین در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دفاع مقدس بودند، در امر تبلیغ نیز باید از این ظرفیت توفنده بهره برد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که به این راهبرد شتاب می‌دهد، توجه به ظرفیت‌هایی است که در محلات با محوریت مساجد داریم؛ چراکه مسجد به عنوان قلب تپنده محله با حضور همه اقشار و صنوف، پیرو و جوان و مرد و زن، محل ارتباط مومنانه و سنگر مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به‌شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی استان زنجان به اجرای طرح محله همدل از طرف سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در این طرح مردم با شناسایی یک یا چند مسئله در محله خود، اقدام به ارائه راهکار و حل و فصل این مشکل می‌کنند که در کل کشور مسائل مختلفی در حوزه‌های اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه، کمک‌های مالی، پزشکی، سلامت و ترک اعتیاد مورد بررسی قرار گرفت و فعالیت‌های خوبی توسط مردم رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه هرکجا مردم پیش قدم شدند توفیقات خوبی به دست آمده و مشکلات سریعتر و عمیق‌تر حل و فصل شده است، ابراز کرد: طرح محله همدل اقدامی در راستای برجسته‌سازی کارکرد اجتماعی مساجد و هیئت‌های مذهبی با مشارکت مردم بوده و نتایج خوبی داشته است. سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد پایگاه‌های اجتماعی خود را در محلات تقویت کند و در استان زنجان در مناطق ویژه هفت پایگاه داشتیم که تلاش داریم به 14 پایگاه افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha