رسیدگی به امور ۲۰۰ مسجد زنجان در دستور کار مسئولان
کد خبر: 3978753
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

رسیدگی به امور ۲۰۰ مسجد زنجان در دستور کار مسئولان

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان با تأکید بر ساماندهی فرهنگی، کالبدی و اجتماعی مساجد گفت: این مرکز در گام نخست رسیدگی به ۲۰۰ مسجد را در دستور کار دارد.

رسیدگی به امور 200 مسجد زنجان در دستور کار مسئولانحجت‌الاسلام حسین خسروی، معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در هر استان راه‌اندازی می‌شود و با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرمانده سپاه استان، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضا دیگر به‌ صورت فصلی تشکیل جلسه خواهد داد.

وی به کمیته اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: این کمیته با حضور دبیر اجرایی حجت‌الاسلام ناصر، رئیس ادارات اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، سپاه، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان، نماینده ائمه جماعات مساجد زنجان و سایر اعضا هر هفته به حل اختلاف و امور مربوط به ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد می‌پردازند.

این مسئول تقویت کارکردهای مختلف مساجد در حوزه‌های فرهنگی، عبادی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی را از اهداف تأسیس این مرکز دانست و گفت: مساجد از صدر اسلام پایگاه‌های مهم اجتماعی بودند و نه تنها مکان مقدس برای انجام مناسک دینی به‌ شمار می‌روند بلکه می‌توان از این مکان‌ها در ابعاد دیگر زندگی نیز بهره جست.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه ما با توسعه فعالیت‌های مختلف در این مکان‌ها به دنبال افزایش مساجد در تراز اسلام ناب محمدی هستیم، ابراز کرد: در اولویت نخست با مشارکت ائمه جماعات و هیئت امنا، رسیدگی به امور 200 مسجد شهر زنجان در دستور کار قرار دارد.

وی بر احیا و مرمت فضای مساجد تأکید کرد و گفت: در کنار کارهای فرهنگی باید به محیط فیزیکی مساجد نیز توجه کرد تا مردم به حضور در فضای مساجد ترغیب شوند و در این راه باید از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های مربوطه استفاده کرد.

خسروی توسعه فعالیت‌های قرآنی، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل آسیب‌های اجتماعی، بهبود فعالیت‌های فرهنگی، آموزش امامان جماعات و هیئت امنا، حل مشکلات محله‌ها و مواردی از این دست را از دیگر برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد برشمرد.

انتهای پیام
captcha