دوره‌های آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3981077
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
ویژه نیروهای مسلح؛

دوره‌های آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای محتواسازی کنگره شهدای لرستان، دوره‌های آموزشی تاریخ شفاهی با رویکرد دفاع مقدس را ویژه نیروهای مسلح برگزار می‌کند.

دوره‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شودمحسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برگزاری کنگره شش هزار و 300 شهید استان در سال آینده، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی برگزاری این کنگره تبیین نقش رزمندگان و نیروهای مسلح استان لرستان در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه استان لرستان بعد از استان خوزستان دومین استان صدمه دیده از جنگ است بر لزوم تبیین نقش مردم این استان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: با احداث باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان، و ساماندهی اسناد دوران دفاع مقدس، نقش مردم استان لرستان بیشتر و بهتر به جامعه معرفی می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه در بحث محتواسازی کنگره شهدای لرستان با یک برنامه‌ریزی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دوره‌های مختلف تاریخ شفاهی ویژه نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی با رویکرد فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس برگزار می‌شود، ادامه داد: از اهداف برگزاری این دوره‌ها که از برنامه‌های جانبی کنگره شهدای لرستان به‌شمار می‌رود می‌توان به توانمندسازی آحاد نیروهای مسلح مستقر در استان لرستان اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در خصوص محتواسازی کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان باید تمام خاطرات شفاهی رزمندگان استان لرستان در دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط و تدوین شود، گفت: لحظه به لحظه حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید در قالب کتاب، چاپ و در اختیار عموم قرار داده شود.

انتهای پیام
captcha