راهیابی 74 دانش‌آموز البرزی به مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 3981346
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

راهیابی 74 دانش‌آموز البرزی به مسابقات کشوری قرآن

کارشناس مسئول اداره قرآن آموزش و پرورش البرز از راهیابی ۷۴ دانش‌آموز این استان به سی و نهمین دوره مسابقات مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز خبرداد و گفت: از این تعداد 34 نفر دختر هستند.

راهیابی 74 دانش‌آموز البرزی به مسابقات کشوری قرآن

عبدالمجید درویشی، کارشناس مسئول اداره قرآن آموزش و پرورش البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه مسابقات قرآن با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود، اظهارکرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری اجرایی شد.

وی افزود: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست‌بوم جدید در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی با شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه ۴۰ دانش‌آموز پسر و ۳۴ دانش‌آموز دختر از استان البرز به مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند، خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات به میزبانی مشهد و سمنان در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

درویشی تصریح کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، حفظ عمومی(۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل)، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، انشاء و احکام نماز، تفسیر و صحیفه سجادیه است.

وی با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز به‌ صورت زنده علاوه بر شبکه شاد، از طریق شبکه قرآن و معارف اسلامی نیز پخش می‌شود، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای بهره‌مندی از این مسابقات می‌توانند به کانال اداره قرآن عترت و نماز استان البرز مراجعه کنند.

کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: فهرست دانش‌آموزان برگزیده و راه‌یافته به این مرحله از مسابقات در فضای شاد و همچنین پرتال معاونت پرورشی و فرهنگی انتشار یافته است و دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را از آنجا دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان البرز در مرحله آموزشگاهی ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha