بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی در اولویت کاری دولت باشد
کد خبر: 3981421
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی در اولویت کاری دولت باشد

امام جمعه ارومیه، گفت: با تغییر دولت‌ها، نباید بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی به تعویق بیفتد و دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

ارسالی امروز | بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی در اولویت کاری دولت باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۱۰ تیر ماه، در دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: توجه به ساخت‌وسازها در حوزه مساکن روستایی از اهم مباحث بوده و با توجه به بافت قدیمی روستاها و نیاز به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق انتظار می‌رود مسئولان و دستگاه‌ها بیش از پیش به این مهم توجه کنند.

وی افزود: نباید با تغییر دولت‌ها بحث بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی به تعویق بیفتد و دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بیان کرد: جان و مال مردم در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد تا در مشکلات طبیعی آتی هیچ خسارت جانی و مادی به مردم وارد نشود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت تنش آبی در بخش آب شرب در نظر گرفته شده است.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در این دیدار، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث مدیریت بحران پیشگیری است و به‌طور متوسط روزانه ۶۰ تا ۷۰ زلزله کم ریشتر در کشور رخ می‌دهد و به‌طور میانگین سالانه یک زلزله ۶ ریشتر و هر ده سال یک‌بار یک زلزله ۷ ریشتر در کشورمان رخ می‌دهد.

وی افزود: از نظر وقوع حوادث در قاره آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه دهم را داریم و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی کشور با چالش‌های طبیعی بسیاری روبرو هستیم که نیازمند برنامه‌ریزی هر چه‌بهتر می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تصریح کرد: با کاهش ۵۴ درصدی در بارندگی‌ها روبرو هستیم، همین موضوع مسبب ایجاد تنش آبی در کشور شده است. در همین راستا ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت تنش آبی در بخش آب شرب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای مبارزه با کم‌آبی و خشک‌سالی اختصاص خواهد یافت و دولت برای حمایت از بخش کشاورزی هر ساله کمک‌هایی را به صندوق بیمه کشاورزی انجام می‌دهد و برای امسال نیز ۳۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت شده.

انتهای پیام
captcha