سرانه مطالعه در آذربایجان‌‍‌غربی ۳ دقیقه بیشتر از میانگین کشوری است
کد خبر: 3982523
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

سرانه مطالعه در آذربایجان‌‍‌غربی ۳ دقیقه بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: سرانه مطالعه در آذربایجان‌غربی از ۱۳ به ۱۶ دقیقه در روز ارتقا یافته که نسبت به میانگین کشوری حدود ۳ دقیقه بیشتر است.

سرانه مطالعه در آذربایجان‌‍‌غربی 3 دقیقه بیشتر از میانگین کشوریبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصرخدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی، امروز، 16 تیرماه در تشریح اقدامات و فعالیت‌های کتابخوانی استان، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و گرایش منطقه به مشاغل کشاورزی و دامپروری سرانه مطالعه استان 3 دقیقه نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر است ولی هنوز هم با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد.

وی افزود: برای ارتقای سرانه مطالعه ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق زیرساخت‌های آن نظیر احداث کتابخانه و ایجاد برنامه‌های فرهنگی، مشوقی خوبی برای انس با کتاب بوده و کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که آدمی را در فهم و درک درست، یاری می‌کند و کلید گذر از محدودیت‌ها و جهالت‌ها و ورود به دنیای گسترده محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی بیان کرد: گسترش فضای مطالعه از برنامه‌های اولویت دار استان بوده و کتابداران نیز در افزایش سرانه مطالعه و جذب فراگیر مخاطب نقش مهمی دارند، از این‌ رو باید منزلت اجتماعی و جایگاه کتابداران در جامعه حفظ و به‌عنوان یک شغل به آن بها داده شود.

وی ادامه داد: ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و ۲ باب کتابخانه مستقل در آذربایجان‌غربی زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و در حال حاضر یک میلیون و  ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام خدایاری تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا، مراجعه به کتابخانه‌های عمومی کاهش پیدا کرده که امیدواریم با بهبود شرایط و کاهش همه‌گیری بیماری باز هم شاهد افزایش مراجعین به کتابخانه‌های عمومی باشیم.

انتهای پیام
captcha