راه‌اندازی دبیرخانه سوگواره «احلی من العسل» در زنجان
کد خبر: 3982684
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

راه‌اندازی دبیرخانه سوگواره «احلی من العسل» در زنجان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال زنجان به عنوان دبیرخانه سوگواره «احلی من العسل» انتخاب شده و تلاش داریم برنامه خوبی را از پایتخت شور و شعور حسینی ارائه دهیم.

راه‌اندازی دبیرخانه سوگواره «احلی من العسل» در زنجانمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: امسال استان زنجان به عنوان دبیرخانه کشوری طرح «احلی من العسل» انتخاب شده و قرار است برنامه استانی در 24 مردادماه و ششم محرم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه از صدا و سیما به شکل متمرکز پخش خواهد شد، ابراز کرد: در حال حاضر شیوه‌نامه این برنامه تنظیم و به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است تا در صورت تصویب اقدامات لازم در خصوص اجرای آن انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: پویش‌های مختلف در سه عنوان پیش‌بینی شده است که شامل پویش‌های حضوری، کاروان رهپویان قاسم و اجرای گروه سرود و همسرایی در میادین اصلی شهرها می‌شود. همچنین بیش از 10 پویش نیز در بخش‌های ادبی، هنری و معرفتی تدارک دیده شده است تا نوجوانان با تفکر عاشورایی آشنا شوند و آن را در بین همسالان خود ترویج دهند.

رضایی یادآور شد: ششم محرم مصادف با شهادت حضرت قاسم(ع) است و همه ساله به یاد این شهید کربلا سوگواره «احلی من العسل» برگزار می‌شود. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این مراسم در بستر فضای مجازی شکل گرفت. همچنین کاروان رهپویان قاسم در برخی میادین شهر به هم‌نوایی و هم‌سرایی پرداختند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: سوگواره «احلی من العسل» در شهرهایی که به لحاظ کرونا شیوع کمتری داشته باشند و وضعیت مناسب باشد، به شکل حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه نوغلامان حسینی نیز جزو پویش‌های ماه محرم است، گفت: در این برنامه نیز شیوه‌های مداحی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و آن‌ها نیز برای همسالان خود و حتی در هیئت‌های مذهبی مداحی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha