فضاسازی شهر زنجان برای استقبال از محرم
کد خبر: 3989526
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

فضاسازی شهر زنجان برای استقبال از محرم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از فضاسازی شهر زنجان برای استقبال از محرم خبر داد و گفت: در این کار با استفاده از احادیث، اشعار و شعارهای محرم به القای مفاهیم دینی نیز توجه شده است.

فضاسازی شهر زنجان برای استقبال از محرمغلامرضا نظری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، سیمای شهر زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی نیز رنگ و بوی محرم به خود می‌گیرد و شهرداری زنجان به طور رسمی کار سیاه‌پوش کردن شهر را آغاز کرده است.

وی به مراسم سیاه‌پوش کردن شهر با حضور آیت‌الله حسینی‌زنجانی، مرجع تقلید شیعیان، سایر علما و بزرگان شهر، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری اشاره کرد و گفت: فضاسازی شهری برای ایام محرم از 17 مردادماه آغاز شده و تا سه روز آینده ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مناطق چهارگانه شهرداری به همراه اداره سیما و منظر نسبت به فضاسازی شهر اقدام می‌کنند، تصریح کرد: تلاش داریم شهر را متناسب با شأن پایتخت شور و شعور حسینی برای عزاداری ماه محرم آماده کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان یادآور شد: در این فضاسازی‌ها به بعد مفهومی و القای مفاهیم دینی به مخاطبان نیز توجه و اشعار، احادیث و شعارهای محرم در آن‌ها گنجانده شده است. همچنین با توجه به آماده‌سازی زنجان برای برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان، در فضاسازی این موضوع نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی به برنامه‌های فرهنگی «هنوز عاشق سربند یا حسینیم» و «از پایتخت شور و شعور حسینی لک لبیک حسین(ع)» اشاره کرد و گفت: پویش «نذر» خون برای همکاران شهرداری از دیگر برنامه‌های محرم است. همچنین در بخش پشتیبانی به موکب‌هایی که در پویش سلامت فعالیت می‌کنند، کمک خواهیم کرد، البته معتقدیم این گونه فعالیت‌ها باید مردمی انجام شود.

انتهای پیام
captcha