برگزاری اختتامیه همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث» در شاهرود
کد خبر: 3983450
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

برگزاری اختتامیه همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث» در شاهرود

رئیس دانشکده علوم قرآنی شاهرود از برگزاری اختتامیه همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث» در ۲۶ تیرماه در شاهرود خبر داد.

برگزاری اختتامیه همایش «تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث» در شاهرود

روح‌الله محمدی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شاهرود، در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، از اختتامیه همایش بین‌المللی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث در این دانشکده خبر داد و گفت: دبیرخانه همایش بین‌المللی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث با دغدغه کاربردی‌سازی علوم و معارف دین از پاییز ۱۳۹۹ شروع به کار کرد و تا آخر خرداد ۱۴۰۰ از میان پژوهشگران این عرصه مقالات خود را جذب نمود.

وی افزود: این مقالات به روش داوری با دو طرف ناشناس در فرآیند داوری قرار گرفته شد که در این راستا با معیار جمع نمره هر دو داوری بالاتر از ۱۲۰ ادامه فرآیند ارزیابی مقاله را با مشابهت‌یابی و سپس طرح در کمیته علمی ادامه داد.

محمدی با اشاره به اینکه مقالاتی که درصد مشابهت‌یابی آنها پایین‌تر از ۲۰ بود را در جلسه کمیته علمی جهت انتخاب مقالات برگزیده و منتخب مطرح کرد یادآور شد: مقالاتی که جمع هر دو داوری آنها بالاتر از ۱۲۰ بود را بعنوان مقالات پذیرش شده و مقالات مورد تایید نهایی کمیته علمی را بعنوان مقالات برگزیده معرفی کرد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شاهرود متذکر شد: تعداد کل مقالات رسیده به دبیرخانه ۲۸۵ عدد، تعداد مقالات پذیرش شده در داوری اول حدود ۱۵۰ عدد، تعداد مقالات پذیرش شده در داوری نهایی ۷۵ عدد است.

وی تعداد مقالات مشابهت‌یابی شده با شرایط جهت طرح در کمیته علمی را ۴۵ عدد دانست و گفت: تعداد مقالات منتخب توسط کمیته علمی ۶ عدد خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شاهرود اظهار کرد: اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث روز شنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۱۰ صبح بصورت مجازی از طریق لینک سامانه ادوب کانکت: http://82.99.217.99/res همراه با معرفی نفرات برگزیده و ارائه برخی از منتخبین برگزار که بر این اساس مجموعه مقالات این همایش در isc ، سیویلیکا و نورمگز نمایه خواهد شد.

به گفته محمدی؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد نقیب، رئیس همایش، حجت‌الاسلام رحمان عشریه دبیر علمی همایش و داود صائمی دبیر اجرایی همایش است.

انتهای پیام
captcha