ائمه ‌جمعه برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند
کد خبر: 3983613
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

ائمه ‌جمعه برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه برای ائمه جمعه در سراسر کشور برای یک سال برنامه‌ای مدون طراحی شده که براساس آن پیش می‌روند، افزود: ائمه ‌جمعه در هر نقطه کشور نیز باید بتوانند برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

ارسالی امروز ا ائمه جمعه با برنامه‌ریزی عمل می‌کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام علی نوری، معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، امروز 21 تیر ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: برای ائمه جمعه در سراسر کشور برای یک‌سال برنامه‌ای مدون طراحی شده که براساس آن پیش می‌روند و اعتباربخشی به ائمه جمعه به صورت متمرکز از شورای سیاستگذاری کشور و به صورت نقطه‌ای در هر بخش و شهرستان و استانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگرچه این اعتبار بخشی به صورت نقطه‌ای در حدود بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور انجام می‌شود اما طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام و عملیات به صورت قرارگاهی رقم می‌‌خورد.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ائمه جمعه گرد یکدیگر جمع شده و قرارگاه شهرستانی و در استان حول مدیریت ارشد، نماینده‌ ولی‌فقیه در استان، قرارگاه استانی را تشکیل داده و قرارگاه ملی نیز در محضر مقام معظم رهبری تشکیل و جلسه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری آغاز شد، نمونه‌ای از برنامه عملیاتی در حوزه اقدامات قرارگاهی در سطح ملی، استانی و شهرستانی بود و در کشوری که رهبری آن برای حرکت در کشور چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین می‌کند، بیانیه گام دوم را یادداشت و برنامه ۵۰ سال بعد را به نقد و بحث و مناظره می‌گذارند و از هر دستگاهی طرح و نقشه خواسته و گامهایی با تدبیر را مطالبه می کنند، مطلوب است که ائمه ‌جمعه در هر نقطه کشور نیز بتوانند برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: رویکرد دوم ما در شورا، برخوردار سازی تمامی پایگاه‌ها در سراسر کشور از الگوی انقلابی تعالی شهر و برنامه حرکت است، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ امام‌جمعه، برنامه سال خود را ارائه کرده‌اند و در حال ساماندهی است.

معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تا به امروز بالغ بر ۶۰۰ شورای فرهنگ‌ عمومی در سامانه جامع این شورا ثبت شده که نشان از برنامه و وحدت و تلاش ائمه جمعه در کشور دارد، تصریح کرد: با اجرای این برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه عملیاتی بر پایه برنامه عملیاتی تداوم خدمت ائمه‌ جمعه را همچون ۴۰ سال گذشته به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha