15 درصد طلاق‌ها در زنجان به سازش منجر شد
کد خبر: 3983770
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
با مداخلات سامانه تصمیم؛

15 درصد طلاق‌ها در زنجان به سازش منجر شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با راه‌اندازی سامانه تصمیم و مشاوره‌های روان‌شناختی، 15 درصد طلاق‌ها در زنجان به سازش منجر شد.

15 درصد طلاق‌ها در زنجان به سازش منجر شدبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد محمدی‌قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان، ۲۲ تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: در هفته جاری برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به افتتاح واحدهایی مسکونی حداقل دو معلول و افتتاح ۳۰ واحد مسکن مددجویی، افتتاح ۱۵ طرح اشتغالزایی و مرکز مشاوره و روانشناختی سرشت اشاره کرد.

وی افتتاح دبیرخانه رصد اجتماعی و صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی را از مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: استراتژی سازمان بهزیستی در درجه نخست پیشگیری و در مرحله بعد توانمندسازی است و این کار با مداخلات علمی انجام می‌شود و راه‌اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی در این حوزه تاثیر بسزایی دارد.

این مسئول در مورد دولت الکترونیک برای تسهیل خدمات به مددجویان و مردم ابراز کرد: در این راستا سامانه‌های مختلفی راه‌اندازی شده که سامانه فرزندخواندگی، ارمغان، مشاوره مجازی، تصمیم، صدور مجوز مراکز، خودارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، مرکز مثبت زندگی و اطلاعات مرکز خدمات بهزیستی از مهم‌ترین آن‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه شفافیت به شکل آنلاین لیست معاملات، قراردادها، املاک، دارایی‌ها، مشارکت‌های مردمی، راهبرد‌ها، برنامه‌ها و پژوهش‌ها را مشخص می‌کند، ادامه داد: سال گذشته ساختمان مرکز حمایتی بهزیستی در طارم راه‌اندازی شده است و خدمات لازم را به مددجویان ارائه می‌دهد‌.

وی با اشاره به اینکه محل سکونت مددجویان مشخص است و در هر نقطه‌ای که ۴۵۰ پرونده داشته باشد باید مرکز مثبت زندگی راه‌اندازی شود، یادآور شد: بر این اساس در ۴۰ نقطه استان این مرکز تاسیس شده و قرار است ۲۲ خدمت را ارائه دهد و لازم نیست مددجویان مسافت دوری را برای بهره‌مندی از این خدمات طی کنند. با وجود این مراکز شناسایی خیران راحت‌تر می‌شود و تا کنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرونده معرفی شده است.

محمدی به استقرار دو مرکز مشاوره ژنتیک در دو شهرستان اشاره کرد و گفت: 50 درصد معلولیت‌ها ناشی از ناشی از اختلالات ژنتیکی است و طبق قانون دانشگاه‌های علوم پزشکی باید مراکز مشاوره ازدواج را راه‌اندازی کنند. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است زوجینی که در خانواده‌هایشان معلول دارند حتما به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در زنجان افراد بی‌سرپناه در شلتر می‌خوابند، بیان کرد: این در حالی است که شلتر محل اقامت معتادان است و برای افراد بی‌سرپناه باید از گرمخانه استفاده کرد که شهرداری‌ها وظیفه ایجاد گرمخانه دارند. همچنین مرکز اصلاح موقت برای خانم‌ها و محلی برای آموزش و کمک‌رسانی به کودکان خیابانی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در مورد سامانه تصمیم تصریح کرد: زوجین در آستانه طلاق به این سامانه مراجعه می‌کنند و طلاق‌هایی که زمینه روان‌شناختی دارند، به متخصص ارجاع داده می‌شوند. با مداخلات انجام شده سال گذشته 11 درصد طلاق‌ها و امسال 15 درصد طلاق‌ها منجر به سازش شد.

انتهای پیام
captcha