کمک‌های 3 میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مراکز نگهداری کودکان
کد خبر: 3995008
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

کمک‌های 3 میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مراکز نگهداری کودکان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در ماه محرم نزدیک به 3 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران زنجانی برای مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی جمع‌آوری شده است.

کمک‌های 3 میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مراکز نگهداری کودکانمحمد محمدی‌قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در ماه محرم نزدیک به 3 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران زنجانی برای مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی جمع‌آوری شده است که اهدای دام زنده و گوشت قربانی از بیشترین هدایای غیرنقدی است.

وی با تأکید بر توسعه کمک‌های خیران در ماه‌های محرم و صفر ابراز کرد: خیران شهرستان ایجرود با اهدای گوشت قربانی به ارزش نزدیک به ۴۰۰ میلیون ریال و توزیع ۵۰۰ بسته گوشت به مددجویان این شهرستان، یاریگر نیازمندان بودند.

این مسئول رقم اهدای گوشت قربانی توسط خیران شهرستان طارم را نیز 100 میلیون ریال برشمرد و افزود: در دهه اول محرم مردم این شهرستان ابهر نیز بیش از ۶۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به جامعه هدف بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نیازمندان، ایتام و سایر اقشار کمک کردند که این کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی، ۱۷ رأس دام و گوشت قربانی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: از طرف خیران شهرستان خدابنده نیز در دهه اول محرم بیش از ۸۰۰ میلیون ریال نذورات مردمی تحویل بهزیستی شده است که شامل ۱۴راس دام، گوشت قربانی و اهدای کمک‌های نقدی جهت تکمیل ساختمان در حال ساخت نگهداری سالمندان و افراد دارای معلولیت می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف کنترل و بررسی‌های آسیب‌های اجتماعی و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و سازمان بهزیستی در مرکز استان راه‌اندازی شده است.

محمدی بیان کرد: فعالیت رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل سبب شناختی در کشور این امکان را به برنامه‌ریزان اجتماعی می‌دهد که با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه‌های اجتماعی موثرتری را برای پیشگیری از بروز و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی طراحی و اجرا کنند.

وی با اشاره به موارد قانونی در موضوع رصد آسیب‌های اجتماعی گفت: بند ۴ جزء ب ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مصوب سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرده است که به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نسبت به ایجاد مرکز اطلاعات و مطالعات آسیب‌های اجتماعی به منظور پایش و پیمایش انواع آسیب‌های اجتماعی و شناسایی گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر مورد هدف اقدام کند.

انتهای پیام
captcha