بیش از 3000 مددجوی بهزیستی زنجان فاقد مسکن هستند
کد خبر: 3973901
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

بیش از 3000 مددجوی بهزیستی زنجان فاقد مسکن هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه دهک‌های پایین در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن پیش‌بینی نشده است، گفت: بیش از 3000 مددجوی بهزیستی زنجان فاقد مسکن هستند.

بیش از 3000 مددجوی بهزیستی زنجان فاقد مسکن هستندمحمد محمدی‌قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: داشتن سرپناه و رفاه حق هر انسانی است و سازمان بهزیستی نیز تا حد توان تأمین نیازهای مددجویان تحت پوشش را در دستور کار قرار داده است. متأسفانه در طرح اقدام ملی مسکن طرحی برای دهک‌های پایین ارائه نشده بود اما مسئولان استان پیگیر هستند تا ساز و کاری برای این قشر ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3000 نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی در استان فاقد مسکن هستند، ابراز کرد: برای اینکه بتوان از مزایای طرح اقدام ملی مسکن برای مددجویان این سازمان استفاده کرد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا قیمت تمام شده کمتر شود. همچنین در بحث تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز 107 سهیمه در شهرها و 168 سهیمه برای روستاها در نظر گرفته شده بود.

این مسئول همچنین به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مددجویان در برابر کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی توانبخشی تأمین شده و ۱۲۴ نفر از پرسنل این مراکز نیز همراه مددجویان واکسینه شدند و سایر افراد تحت پوشش شامل معلولان جسمی و حرکتی، کودکان اوتیسمی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معتادان در اولویت بعدی هستند. به زودی واکسیناسیون افراد دارای معلولیت در مراکز روزانه نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از تهیه و تحویل وسایل کمک توانبخشی برای افراد دارای معلولیت به مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال گذشته برای بیش از 5 هزار نفر از افراد دارای معلولیت وسایل کمک توانبخشی مثل از سمعک، باطری سمعک، عصا، واکر، تخت، تشک مواج، ویلچر و هزینه پوشینه تامین شده است.علاوه بر این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و ارتوپدی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۶۳ مرکز غیردولتی اعم از مراکز روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مثبت زندگی در حوزه توانبخشی وجود دارد، تصریح کرد: نزدیک به ۲۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند و در حال حاضر ۳۲۸ معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که از این تعداد ۶۰ نفر تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند و همگی از حق پرستاری و دریافت هزینه لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند و ۱۷۴ نفر از افراد تحت پوشش نیز خدمات مراقبت در منزل و۲۲۰ نفر نیز خدمات ویزیت در منزل دریافت می‌کنند.

محمدی‌قیداری با اشاره به واکسیناسیون ۶۲۵ نفر از مددجویان مقیم در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز شبانه روزی توانبخشی بیان کرد: در گام اول ۱۰۹ نفر از سالمندان مقیم در مراکز در اسفندماه سال گذشته واکسیناسیون شدند و در مرحله بعدی ۲۳۳ نفر هم معلول ذهنی و۲۸۳ بیمار اعصاب و روان واکسن دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha