کردستان از لحاظ آمار طلاق جزو استان‌های اول کشور است
کد خبر: 3983923
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

کردستان از لحاظ آمار طلاق جزو استان‌های اول کشور است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان اینکه کردستان از لحاظ آمار طلاق جزو استان‌های اول کشور است، گفت: ترویج فرهنگ ازدواج و رفع موانع این امر به تنهایی از توان یک دستگاه اجرایی خارج است.

به گزارش ایکنا از کردستان، گلاویژ فتاحی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، امروز، 22 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: ازدواج مسئله مهمی است که باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی آموزش را مهم‎ترین مسئله در ترویج فرهنگ ازدواج ذکر کرد و افزود: معاونت فرهنگی و جوانان استان کردستان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد فعالیت‌های مؤثری را در زمینه تشویق جوانان به ازدواج انجام داده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان تولید محصولات چندرسانه‌ای، کلاس‌های آموزشی و سمینا‌رها به همت سازمان‌های مردم نهاد را از جمله اقدامات اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج دانست و بیان کرد: مسئله ازدواج مبحث حساس در جامعه است که باید با دقت آن را مطالعه و از نظر کمی و کیفی مورد بررسی قرار داد تا بتوانیم خروجی‌های مفیدی از آن دریافت شود.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان استان کردستان دبیرخانه ستاد ساماندهی ازدواج است، افزود: ازدواج در استان کردستان نسبت به سال 98 رشد بالغ بر 1 درصد داشته ولی این مهم نسبت به افزایش طلاق در این دوره زمانی نگران‌کننده است.

فتاحی با بیان اینکه کردستان از لحاظ آمار طلاق جزو استان‌های اول کشور است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ازدواج و رفع موانع این امر به تنهایی از توان یک دستگاه اجرایی خارج است و نیازمند عزم کلی ادارات و دستگاه‌های فرهنگی است.

وی در پایان به مورد بررسی قرار گرفتن یک طرح پژوهشی در این زمینه به همت اداره کل ورزش و جوانان استان یادآور شد: طرح پژوهشی «شناسایی راهبردی آسیب‌های اجتماعی خانواده» در استان کردستان با تأکید بر مدیریت اجتماعی و فرهنگی به همت این معاونت تهیه و در 11 جلد کتاب به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از مدیران سازمان‌های مردم نهاد که در راستای ترویج ازدواج فعالیت‌های مستمری داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha