ایجاد ۵ کانون مشاوره در حوزه جوانان در همدان
کد خبر: 3983971
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
به همت اداره ورزش و جوانان؛

ایجاد ۵ کانون مشاوره در حوزه جوانان در همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در سال جاری در حوزه جوانان پنج کانون مشاوره ایجاد شده است، اظهار کرد: اگر خواستار توسعه در کشور باشیم، لازم است که درخصوص آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف قوی عمل کنیم و در امر ازدواج لازم است که کارگاه‌ها و آموزش‌های قوی، مؤثر و خوبی به زوجین ارائه دهیم.

ایجاد ۵ کانون مشاوره در حوزه جوانان در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان همدان، حمیدرضا سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان،امروز ۲۲ تیرماه، در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش بر این بوده تا در این نهاد به امر علم‌آموزی و مقاله‌ پژوهشی توجه شود.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب اصلاح ساختار و سبک زندگی در بخش‌هایی شده است، گفت: امروز شاهد هستیم که بسیاری از رسوم و مراسم‌های پُرهزینه و خارج از عرف موجب کاهش آمار ازدواج و بی‌میلی جوانان به تشکیل خانواده شده، بنابراین خانواده‌ها باید با ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام، مانع از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.

سیفی بیان کرد: در ایام قبل از کرونا رسومات دست‌وپا گیر باعث شده بود که بسیاری از جوانان تمایلی به ازدواج نداشته باشند و به تبع آن هدف اصلی ازدواج که رسیدن به آرامش و نشاط بود را فراموش کنند، اما با اعمال محدودیت‌های کرونایی مشاهده کردیم که آمار ازدواج در کشور افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع)، عنوان کرد: متأسفانه در جامعه امروزی برخی از جوانان از الگو‌های خوبی در زندگی بهره‌مند نمی‌شوند و این امر موچب پیدایش مشکلات زیادی در جامعه شده است.

سیفی با بیان اینکه برخی از افراد صاحب‌نظر مشکلات اقتصادی و تورم را عامل اصلی کاهش تمایل جوانان به ازدواج اعلام کردند، بیان کرد: اما درحال حاضر آمار طلاق و کاهش تمایل به ازدواج در افراد مرفه و ثروتمند جامعه بیشتر است و کسانی که وضع مالی متوسط و ضعیفی دارند، بیشتر تمایل به ازدواج نشان می‌دهند و کمتر طلاق می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سال جاری در حوزه جوانان پنج کانون مشاوره ایجاد شده است، اظهار کرد: اگر خواستار توسعه در کشور باشیم، لازم است که درخصوص آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف قوی عمل کنیم و در امر ازدواج لازم است که کارگاه‌ها و آموزش‌های قوی، مؤثر و خوبی به زوجین ارائه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال گذشته 265 خدمت مشاوره‌ای ازدواج به جوانان ارائه شده است، عنوان کرد: در این راستا تاکنون 12 محصول رسانه‌ای درخصوص ازدواج و مهارت‌های زندگی ایجاد شده است.

سیفی با بیان اینکه درحال حاضر شاهد افزایش استقبال جوانان همدانی از امر ازدواج هستیم، تصریح کرد: در سال جاری تاکنون سه هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به وام ازدواج تخصیص شده است و هفت هزار و 800 زوج در صف دریافت وام ازدواج هستند.

وی با بیان اینکه به‌مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج 68 کلان‌برنامه توسط تشکل‌ها در استان همدان اجرا می‌شود، عنوان کرد: هدف از این برنامه فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و ایجاد زندگی سالم و شاد توسط زوجین است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از افتتاح سایت مجازی کمپ‌های ملی در استان همدان خبر داد و افزود: در روز‌های آینده با حضور مسئولین کشوری کمپ آمایش سرزمین استان همدان افتتاح خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال گذشته هشت هزار و 748 فقره تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده است، عنوان کرد: این تسهیلات با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد و 733 میلیون و 420 هزار تومان در سال گذشته به جوانان متقاضی پرداخت شد.

جمال لطیفی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری سه میلیارد و 830 میلیون و 900 هزار تومان تسهیلات به زوجین ارائه شده است، تصریح کرد: درحال حاضر هشت هزار و 733 جوان در انتظار دریافت وام ازدواج هستند که از این تعداد دو هزار و 300 نفر از سال گذشته درخواست وام ازدواج داده‌اند و درخواست آن‌ها به امسال منتقل شده است.

وی با اشاره به مسکن جوانان، مطرح کرد: براساس مصوبه ستاد سامان‌دهی استانداری مقرر شد که اداره کل مسکن شهرسازی زمینی را برای تخصیص مسکن جوانان در اختیار اداره کل و ورزش و جوانان قرار دهد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه براساس مقررات زوج‌های جوان، بانوان مجرد بالای 35 سال، قهرمانان ورزشی و نخبگان می‌توانند از تسهیلات مسکن جوانان استفاده کنند، اظهار کرد: تاکنون 170 نفر به‌صورت آفلاین در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

لطیفی با بیان اینکه به‌مناسبت هفته گرامیداشت ازدواج 68 برنامه درنظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: در این راستا از سمن‌هایی که در حوزه ازدواج و سبک زندگی فعال هستند، درخواست کردیم که با ارائه طرح‌های خود و انعقاد قراردادی که انجام دادیم، ما را در این هفته یاری کنند.

وی با اشاره به کمپین مشاوره با حضور مدیر مراکز مشاوره به‌مناسبت هفته ازدواج، بیان کرد: در این هفته تمام خدمات مشاوره قبل و بعد ازدواج در مراکزی که با این ارگان قرارداد دارند، به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

ایجاد ۵ کانون مشاوره در حوزه جوانان در همدان

ایجاد ۵ کانون مشاوره در حوزه جوانان در همدان

ایجاد ۵ کانون مشاوره در حوزه جوانان در همدان

انتهای پیام
captcha