برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن در مؤسسه «اعتصام بحبل‌الله» دیواندره
کد خبر: 3984046
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن در مؤسسه «اعتصام بحبل‌الله» دیواندره

مدیر مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل‌الله» شهرستان دیواندره از آغاز ثبت‌نام کلاس‌های تخصصی قرآن در این مؤسسه خبر داد و گفت: اوقات فراغت بهترین زمان برای بهره‌گیری از سفره قرآن به‌ویژه برای نسل جوان خواهد بود.

ماموستا امجدی غفوری، مدیر مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل‌الله» شهرستان دیواندره در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از آغاز ثبت‌نام در کلاس‌های تخصصی قرآن در این مؤسسه خبر داد و اظهار کرد: اوقات فراغت بهترین زمان برای بهره‌گیری از سفره قرآن به ویژه برای نسل جوان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل‌الله» همواره در طول سال کلاس‌های قرآنی خود را برگزار می‌کند، افزود: در فصل تابستان کلاس‌های قرآنی مؤسسه به صورت ویژه و تخصصی برگزار خواهد شد.

ماموستا غفوری از برگزاری کلاس‌های قرآنی این مؤسسه با حضور مربیان برجسته و توانمند قرآنی خبر داد و بیان کرد: در کلاس‌های تخصصی قرآن تمام رده‌های سنی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و بزرگسالان می‌توانند حضور یابند.

وی به برگزاری کلاس‌های حفظ در مهد قرآن این مؤسسه اشاره کرد و افزود: در مهد قرآن مؤسسه اعتصام بحبل‌الله کودکان پنج، شش و هفت ساله تحت آموزش قرار می‌گیرند و همچنین کلاس‌های طراحی و نقاشی نیز برای آنان برگزار می‌شود.

ماموستا غفوری با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآن از اول مردادماه ادامه داد: در این مؤسسه رشته‌های مفاهیم دینی، اخلاق، احکام، حفظ، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، تجوید، تفسیر و حدیث و دینی مدارس آموزش داده می‌شود. این مؤسسه به منظور تسهیل و انس بیشتر با قرآن اقدام به تألیف کتاب‌های تخصصی قرآن کرده است که اساتید قرآنی در کلاس‌های مؤسسه در رشته‌های مختلف از این تألیفات مؤسسه بهره‌ می‌برند.

مدیر مؤسسه «اعتصام بحبل‌الله» دیواندره افزود: کتاب‌های «چگونه قرآن را حفظ کنیم»، «راه آسان برای یادگیری فهم قرآن»، «احکام نماز و روزه برای دو رده سنی خردسالان و بزرگسال»، «گلچینی از احادیث پیامبر (ص)»، «شناسنامه سوره‌های قرآن کریم»، «زکات فریضه‌ای فراموش شده»، «دعاهای قرآنی» و ... از جمله تألیفات این مؤسسه بوده است.

وی با اشاره به مضمون کتاب «شناسنامه سوره‌های قرآن» افزود: در این کتاب معنای آیات سوره، اسامی دیگر سوره، محتوای سوره، سال نزول و مکان نزول قرآن بیان می‌شود.

ماموستا غفوری با اعلام اینکه مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل‌الله» در حال حاضر پنج مسجد را تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد، اظهار کرد: از آغاز فعالیت مؤسسه تاکنون نزدیک به شش هزار قرآن‌آموز در این مؤسسه قرآنی تربیت شده‌اند.

وی به همکاری 15 مربی قرآن با مؤسسه اشاره کرد و یادآور شد: در دوران کرونا و تعصیلی کلاس‌های حضوری، مؤسسه با کمک این اساتید قرآن و بهره‌مند از فضای مجازی کلاس‌های قرآن خود را به صورت مستمر برپا کرده است.

انتهای پیام
captcha