اجرای طرح نشاط معنوی در ۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3985155
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

اجرای طرح نشاط معنوی در ۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح نشاط معنوی، در بیش از ۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی در حال برگزاری است.

اجرای طرح نشاط معنوی در 80 بقعه متبرکه خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح نشاط معنوی، با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان، استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب و نوین همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط گیری مؤثر در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: زمینه سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی از دیگر اهداف طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه است.

ایزدی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: در شیوه حضوری طبق سنوات گذشته با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، کلاس‌ها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در شیوه مجازی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌ها در قالب مسابقات و... برگزار می‌شود.

ایزدی بیان کرد: از آنجا که در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها، وضعیت شیوع کرونا در حالت وضعیت نارنجی و زرد است و با توجه به نگرانی‌های برخی والدین، مناسب است تمامی بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی همانند سال گذشته، اقدام به عضوگیری و جذب مخاطب جهت کانال امام‌زاده در فضای مجازی نمایند.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در 80 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود، افزود: دانش‌آموزان رده سنی 8 تا 18 سال مخاطبان این طرح هستند، ضمن اینکه ثبت‌نام از 10 تیرماه آغاز و تا 14 مرداد ادامه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: حدود 150 مربی در طرح نشاط معنوی در این 80 بقعه متبرکه از ابتدای طرح تا پایان آن فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha