بهسازی 9 امامزاده زنجان با 11 میلیارد ریال اعتبار
کد خبر: 3985710
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

بهسازی 9 امامزاده زنجان با 11 میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۰ اقدامات عمرانی در ۹ امامزاده استان با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد ریال در حال اجراست و مردم نیز در این امر مشارکت دارند.

بهسازی 9 امامزاده زنجان با 11 میلیارد ریال اعتبارحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به وجود 132 امامزاده در سطح استان اظهار کرد: طرح بهسازی و احیای برخی امامزادگان در دستور کار قرار دارد تا امامزادگان هم به لحاظ کالبدی مرمت شوند و هم با اجرای طرح‌های مختلف کارکرد فرهنگی آن‌ها تقویت شود.

وی ابراز کرد: درسال ۱۴۰۰ اقدامات عمرانی در ۹ امامزاده استان با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد ریال در حال اجراست که از این مبلغ ۱۳۸ میلیون تومان اعتبار دولتی بوده که طبق تفاهم‌نامه توسط بسیج سازندگی در ۵ امامزاده و مابقی که حدود ۹۵۰ میلیون تومان نیز توسط خیران و اهالی در قالب خدمات تبرعی (خدمات افتخاری) و اهدای مصالح و بعضاً نقدی به انجام می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: از جمله اقدامات تبرعی می‌توان به آزادسازی یک واحد مسکونی در مجاورت امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، تهیه درب و پنجره و اسکلت گنبد امامزادگان سید خلیفه گرماب و احمد و محمد علی روستای چنگوری و سنگ نما و ایزوگام امامزاده حسین(ع) خوشنام اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به تدوین اساسنامه مساجد اشاره کرد و گفت: حفظ قداست، سلامت و امنیت مساجد و دور ماندن از منازعات بیرونی، هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای مرتبط با مساجد، ساماندهی و اصلاح رویه‌ها و نظام‌های مدیریت مساجد نیز از اهداف اساسنامه مساجد است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت مردم و ارگا‌‌ن‌ها، تامین نیازمندی‌های مساجد و برنامه‌ریزی برای آموزش ائمه جماعات، هیئت امنا و نیروهای فعال مسجد از جمله اقداماتی است که در قالب این اساسنامه انجام می‌شود.

کرمی با تاکید براینکه استفاده از ظرفیت مساجد بستگی به هنرمندی مبلغان دارد، تصریح کرد: مبلغان تلاش کنند تا در سبک تبلیغ خود تغییرات انجام دهند، مسائل را بومی‌سازی کنند و نباید اجازه دهند این ظرفیت عظیم را از آنان بگیرند.

انتهای پیام
captcha