برگزاری مراسم اربعین در فضای باز امامزادگان زنجان
کد خبر: 3927045
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

برگزاری مراسم اربعین در فضای باز امامزادگان زنجان

مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا دسته‌روی در اربعین ممنوع است، اظهار کرد: مراسم عزاداری اربعین در محوطه باز اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

مراسم اربعین در فضای باز امامزادگان زنجان برگزار می‌شودمختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال امکان حضور در پیاده‌روی اربعین و موکب‌داری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در شهر مقدس سامرا فراهم نشد و طبق دستوراالعمل‌های بالادستی از اعزام خادمان و برپایی موکب خودداری شد.

وی حفظ سلامت مردم را واجب و بااهمیت خواند و افرود: مقرر بود که در ایام اربعین به نام موکب شهدای کربلا که همه ساله در سامرا استقرار می‌یافت، در امامزاده سیدابراهیم(ع) موکب برپا شود ولی بنابر تبعیت از شیوه‌نامه‌های بهداشتی و وضعیت قرمز زنجان هیچ‌گونه موکب در ایام اربعین در امامزاده‌ها برپا نخواهد شد.

این مسئول با تأکید بر التزام به شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابراز کرد: از مردم درخواست می‌کنیم در حد الامکان از حضور در مکان‌های عمومی خودداری کنند. اما مراسم  سنتی هر سال و البته با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود و در محیط باز اماکن متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان زنجان تصریح کرد: هرگونه راهپیمایی و اجتماع به مناسبت اربعین سالار شهیدان بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع است. مردم علاقه‌مند به برنامه اربعین می‌توانند با تشکیل هیات خانگی همراه با خانواده به دعا و شکوه بپردازند و برای خلاصی همه بشریت از شر این بیماری از خدای متعال طلب خیر کنند.

وی یادآور شد: اربعین یک مناسبت تقویمی نیست بلکه یک مکتب و یک جریان فکری است، بنابراین باید مفاهیم این مکتب انسان‌ساز از طریق متولیان امر و رسانه‌ها تبیین شود و نسل‌های جوان با دلایل قیام امام حسین(ع) آشنا شوند.

کرمی همچنین با اشاره به اینکه از 24 مهرماه تا 3 آبان‌ماه دهه وقف نام‌گذاری شده است، ادامه داد: 150 برنامه برای این دهه پیش‌بینی شده که با توجه به مناسبت‌های ماه صفر و ربیع‌الاول اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha