مداحان زنجانی سطح‌بندی می‌شوند
کد خبر: 3986063
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

مداحان زنجانی سطح‌بندی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برنامه سطح‌بندی و توانمندسازی مداحان در حوزه‌های تخصصی، معارفی، تاریخ اسلام و مقتل‌خوانی خبر داد و گفت: مداحان زنجانی برای کشور الگو هستند و حتی نگاه جهان به جامعه مداحی استان است.

مداحان زنجانی سطح‌بندی می‌شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 2 مرداد ماه در جلسه دیدار مداحان با استاندار زنجان اظهار کرد: در استان زنجان 1500 مداح و 700 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار فعال هستند که از این تعداد 185 نفر زیر پوشش بیمه دعبل خزایی قرار دارند و با پایش‌های انجام گرفته مقرر شد تعداد بیشتری بیمه شوند.

وی ابراز کرد: تعدادی از مداحان شاخص به شکل مستمر و دائمی فعالیت می‌کنند و تعدادی از مادحان نیز به شکل موسمی و در ماه محرم و تعدادی از اعیاد مذهبی فعالیت دارند و پس از شیوع کرونا خیلی از مداحان دچار آسیب شدند.

این مسئول از برنامه سطح‌بندی و توانمندسازی مداحان در حوزه‌های تخصصی، معارفی، تاریخ اسلام و مقتل‌خوانی خبر داد و گفت: مداحان زنجانی برای کشور الگو هستند و نگاه جهان به جامعه مداحی استان است. محرم سال گذشته اقامه عزای سید و سالار شهیدان را در فضای باز داشتیم و هیئت‌های مذهبی نمره قابل قبولی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخذ کردند.

نوربهمنی، رئیس کانون مداحان استان زنجان نیز در این جلسه به مشکلات معیشتی مداحان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: 1500 بسته معیشیتی با کمک خیران، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و ادارات تهیه و به این اقشار آسیب‌دیده تقدیم شد.

وی بیان کرد: برخی از مداحان برای امرار معاش سر مزارها حاضر می‌شوند و در مراسم ترحیم مداحی می‌کنند اما حضور در مزار در شأن برخی مداحان شاخص نیست و باید برای مشکلات معیشتی آنان چاره‌ای اندیشید.

حسین نقیلو، رئیس کانون مداحان شهرستان زنجان نیز در ادامه تصریح کرد: این کانون دفتر مستقلی در زنجان ندارد و با پیگیری‌های مختلف موفق نشدیم دفتری را تهیه کنیم. شورای شهر زنجان هم اختصاص 20 میلیون تومان به کانون مداحان را مصوب کرد اما تا کنون این مبلغ وصول نشده است. همچنین اغلب مداحان اجاره‌نشین هستند و مشکل مسکن از دیگر چالش‌های آنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha