رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به کمتر از ۴۸ درصد رسیده است
کد خبر: 3985958
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به کمتر از ۴۸ درصد رسیده است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۴۸ درصد رسیده است، گفت: کاهش مراعات از طرف مردم شیوع کرونا را افزایش می‌دهد و فشار بیشتری به بخش بهداشت و درمان وارد می‌کند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به کمتر از ۴۸ درصد رسیده استبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، ۲ مردادماه در جلسه دیدار با هیئت‌های مذهبی استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا اظهار کرد: ایشان تاکید کردند که مراسم دینی در جای خود مهم است اما اولویت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و نباید در این امر سهل‌انگاری شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت ۱۷ از شیوع کرونا مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا جاری و ساری شده است، ابراز کرد: هر استانی این دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده میزان شیوع افزایش یافته است و جان مردم را به خطر انداخته است. استان زنجان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۷ تست کرونا گرفته در حالی که این رقم در کشور ۱۴۴ تست به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است و زنجان برای پیشرو بودن در شناسایی مبتلایان به کرونا مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه با شیوع ویروس جهش‌یافته دلتا یک نفر می‌تواند ۸۰ نفر را آلوده کند، ادامه داد: مرگ و میر در استان زنجان اغلب در افراد بالای ۷۰ سال دیده شده است و در برخی مناطق افراد واجد شرایط کمتر از حد انتظار برای دریافت واکسن مراجعه کردند، در حالی که با تزریق واکسن در سنین بالا میزان مرگ و میر کاهش یافته است.

استاندار زنجان یادآور شد: در پیک چهارم میزان ابتلا به ویروس ۳.۵ برابر شد اما مرگ و میر ۶۰ درصد کاهش یافت و باید دانست واکسیناسیون از اهمیت بالایی برخوردار است . در کشور آمار بهبودی مبتلایان به کرونا ۹۰ درصد و در زنجان بیش از ۹۷ درصد است. باید توجه داشته که کرونا هنوز درمانی ندارد، البته ۳ سد در برابر این ویروس داریم که شامل مردم، بهداشت و بیمارستان می‌شود، اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۹۰ برسد، فشار بیشتری به بخش بهداشت و درمان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۴۸ درصد رسیده است، تصریح کرد: از روز چهارشنبه تعداد بیماران سرپایی و از امروز تعداد بیماران بستری در استان به شکل معنادار افزایش یافته است و هرکجا تجمعی وجود دارد حتما ابتلا هست و ابتلا به بیماری احتمال مرگ دارد. ما برای اینکه گرفتار پیک‌ بعدی نشویم باید زمان بخریم که این امر مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از ترددهای بیجا و استفاده از ماسک است.

حقیقی به واکسیناسیون گروه‌های پرخطر تاکید کرد و افزود: ما در استان آمادگی داریم در صورت توزیع واکسن روزانه ۳۰ هزار دوز تزریق انجام دهیم و اکنون نیز از کشور جلوتر بوده و واکسیناسیون افراد ۵۵ ساله را آغاز کردیم.

وی یادآور شد: در هفته‌های نخست شیوع کرونا که کمبود ماسک و الکل در کشور وجود داشت، یک کارخانه در استان ۵ تن الکل تولید می‌کرد که ظرفیت تولید آن را به ۲۰ تن رساندیم و صادرکننده ماسک و الکل از استان شدیم.

انتهای پیام
captcha