رونمایی از کتاب «سلام بر آنان که زنده‌اند» در سلطانیه
کد خبر: 3986669
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

رونمایی از کتاب «سلام بر آنان که زنده‌اند» در سلطانیه

کتاب «سلام بر آنان که زنده‌اند» در مورد شهدای روستای ویر از توابع شهرستان سلطانیه با حضور امام‌جمعه سلطانیه رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «سلام بر آنان که زنده‌اند» در سلطانیهبه گزارش ایکنا از زنجان، مراسم یادواره شهدای روستای ویر شب گذشته، 4 مردادماه برگزار شد و در آن کتاب زندگینامه شهدای این روستا با عنوان «سلام بر آنان که زنده‌اند» توسط امام‌جمعه سلطانیه مورد رونمایی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در این مراسم با گرامیداشت دهه ولایت و امامت اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) بعد از سربلندی از ابتلائات و آزمون‌های الهی به مقام امامت رسید و این نشانگر جایگاه امامت است که امام راه و روش را به امت نشان می‌دهد.

وی با تبریک ولادت امام هادی(ع) بیان کرد: تأسیس شبکه وکالت و نصب نمایندگانی از علما و فقها به‌عنوان نماینده و حلقه اتصال خود و مردم از اقدامات کلیدی امام هادی(ع) بود. شبکه وکالت در زمان امام حسن عسگری(ع) توسعه یافت و در دوران غیبت نیز ادامه دارد، ولایت فقیه یادگار ائمه معصومان و تداوم ولایت رسول‌الله است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) مبنی بر اینکه دنیا بازار است و عده‌ای در آن سود می‌برند و عده‌ای ضرر می‌کنند، گفت: شهدا در بازار دنیا با بذل جان و کسب مقام بهشتی معامله پر سودی با خدا کردند.

وی با بیان اینکه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و با تاکید بر گرامیداشت یاد، راه و اهداف شهدا تصریح کرد: مجالس یادواره یا کنگره شهدا مجلس بیعت با اهداف و آرمان‌های شهداست و باید اهمیت آن برای همه اقشار تبیین شود؛ چراکه جامعه امروز بیش از هر زمان به ایثار اجتماعی نیاز دارد.

حسینی‌نسب با قدردانی از زحمات نویسندگان کتاب شهدای ویر، روستای ویر را منطقه‌ای شهیدپرور و عالم‌پرور دانست و افزود: آشنایی با اهداف و آرمان‌های شهدا باید برای نسل‌های جدید جدی گرفته شود و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان پیام شهداست.

وی بر مطالعه و آشنایی با زندگی‌نامه و وصایای شهدا تأکید کرد و افزود: ولایت‌مداری، تبعیت از ولی‌فقیه و حفظ حجاب از وصایای شهداست.

انتهای پیام
captcha