لزوم به‌کارگیری ظرافت‌های رسانه‌ای برای تبیین ایثاگری شهدا
کد خبر: 3988295
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

لزوم به‌کارگیری ظرافت‌های رسانه‌ای برای تبیین ایثاگری شهدا

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان پاسداشت و نشر ارزش‌های متعالی دفاع مقدس را وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: تبیین و معرفی این معارف ناب و بی‌نظیر، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، عالمانه و هوشمندانه و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای دستگاه‌های درگیر در دفاع مقدس است.

لزوم به‌کارگیری ظرافت‌های رسانه‌ای برای تبیین ایثاگری شهدابه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با حضور در صدا و سیما با مدیرکل مرکز در خصوص برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

محسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این جلسه پاسداشت و نشر ارزش‌های متعالی دفاع مقدس را وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: بهره‌گیری از آن معارف ناب و بی‌نظیر، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، عالمانه و هوشمندانه است و می‌طلبد که از همه ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای دستگاه‌های درگیر در دفاع مقدس برای تبیین و معرفی آن استفاده شود.

این مسئول تکمیل و حفظ آرشیو منابع ارزشمند صوتی و تصویری سال‌های دفاع مقدس را به‌عنوان گنجینه تاریخی ذی قیمت عنوان کرد و گفت: مسلما اهمیت انجام این کار در سال‌های آینده بیشترمشخص می‌شود و نسل‌های آینده میهن اسلامی با دیدن تصاویر این گنجینه ارزشمند به  حماسه‌سازی‌های نسل‌های گذشته خود افتخار می‌کنند.

مدیرکل مرکز با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده صدا و سیمای استان برای برگزاری باشکوه کنگره شهدا و برگزاری جلسات متعدد در حوزه‌های مختلف برنامه‌سازی تصریح کرد: بیش از 6800 دقیقه برنامه در حوزه‌های مختلف در دست تولید و پخش است که از اهم آن‌ها می‌توان به 1700 دقیقه برنامه ضبط شده از خانواده معظم شهدا، تله فیلم تنهایی یوسف، قاب عاشقی، مجموعه مستد راه ناتمام، تله تاتر نجات اربیل، مجموعه مستند نشانه‌ها و برنامه ترکیبی طلیعه عشق در کنار نماهنگ‌های متعدد، تولید و پخش 140 قسمت تقویم عزت، با موضوع جنگ تحمیلی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین 14 محور برنامه‌سازی در معاونت صدا در قالب نمایش‌هایی مانند بغض خیس، مجموعه برنامه یک آسمان ستاره، کتب صوتی، مسابقه مستند گزارشی و روایت شیدایی و ... در دست اجرا و تولید است .

لطیفی از تولید و نشر 113 مورد موشن گرافیک، اینفوگرافی، روزنگار دفاع مقدس، استاپ موشن، ویدئو و صفحه ویژه در وب سایت مرکز توسط معاونت مجازی و تهیه و تولید 5 اثر فاخر موسیقی با موضوع شهدای غواص خبر داد و افزود: تهیه گزارش‌های خبری در عناوینی مانند مردان میدان فرزندان شهید، شهدای شاخص، عکس خبری در کنار تولید و پخش ده‌ها عنوان گزارشی ویژه از اقدامات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز است.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی مدون به‌منظور برگزاری نمایشگاه اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره شهدا در قالب آثار صوتی، تصویری و ... در روز دیدار اعضای ستاد با مقام معظم رهبری تاکید کرد.

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) زنجان هم هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ حماسه ملت بزرگ ایران دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس جزء بزرگترین و ماندگارترین رویدادها در تاریخ میهن اسلامی است .

وی ضمن تقدیر از عملکرد رسانه استانی در خصوص تبلیغ و تبیین اهداف کنگره3535 شهید استان افزود: هر چند در طول قریب به چهاردهه پس از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس، با همت صدا و سیما شاهد تلاش‌های صادقانه و ماندگاری در تحقق ماموریت و رسالت انتقال معارف دفاع مقدس بوده‌ایم، لیکن با توجه به عظمت، وسعت و عمق ارزش‌های دوران دفاع مقدس و در آستانه برگزاری این کنگره ملی نیازمند حضور موثر همه دستگاه‌های دولتی و فرهنگی برای ایجاد  نهضتی فراگیرتر جهت بسط مفاهیم و ارزش‌های این دوران طلایی هستیم.

سردار کرمی اظهار کرد: بخش عمده مقدمات، اطلاع‌رسانی، پوشش و پخش مراسم مربوط به این کنگره بر دوش صدا و سیما است و باید نهادهای ذیربط ضمن هاهنگی با رسانه استانی، اسناد و اطلاعات مربوط به ایثارگران و شهدا را در اختیار صدا و سیما بگذارند تا این گنجینه بی‌نظیر حفظ و حراست شود.

انتهای پیام
captcha