نقش جهاددانشگاهی در پیشرانی فرهنگی
کد خبر: 3987650
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

نقش جهاددانشگاهی در پیشرانی فرهنگی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی فلسفه وجودی جهاددانشگاهی را به‌کارگیری دانش و پژوهش در خدمت نیازهای جامعه دانست و گفت: امیدواریم جهاددانشگاهی در سال‌های آینده به‌عنوان پیشران فرهنگی در کشور نقش‌آفرین باشد.

لزوم توسعه نقش جهاددانشگاهی در پیشرانی فرهنگی کشورحجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که در برهه‌های مختلف منشأ خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی بوده و انجام کارهای بر زمین مانده را به عهده گرفته است.

وی فلسفه وجودی جهاددانشگاهی را به‌کارگیری دانش و پژوهش در خدمت نیازهای جامعه و توسعه ارتباط بین دانشجو و استاد دانست و گفت: این نهاد همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس به کمک کشور آمد، پس از آن نیز کنار سایر مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی، در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی نقش‌آفرین بوده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسان‌های پرتلاش و توانمند با روحیه نشاط در جهاددانشگاهی فعالیت داشته و دارند، بیان کرد: شخصیت‌های ارزشمندی مثل مرحوم کاظمی‌آشتیانی پژوهشکده رویان را به عنوان مدال افتخار جهاددانشگاهی ثبت کردند و اکنون هزاران نفر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم از یک مجموعه غیردولتی، بدون اتکای مستقیم به بودجه‌های نفتی و مدیریت کارآمد نام ببریم، بی‌شک جهاددانشگاهی یکی از مجموعه‌های موفق در این عرصه بوده است و توانسته به شکل خودگردان خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دانش‌بنیان را ارائه دهد و به الگویی برای دیگران تبدیل شود.

باقری کارآفرینی و امید‌آفرینی برای جوانان کشور را از دیگر رویکردهای جهاددانشگاهی خواند و گفت: نگاه و عملکرد جهادی در این نهاد برجسته است و نیروهای آن با کمترین حقوق و مزایا و به دور از فضاهای کاری افسرده به دنبال ارائه خدمات ارزنده به مردم و نظام هستند.

وی در پایان تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا در این مجموعه نه فقط برای جهاددانشگاهی بلکه برای کشور مایه افتخار است و ایکنا توانسته آبروی نظام در جهان اسلام باشد. امیدواریم جهاددانشگاهی در سال‌های آینده به‌عنوان یک پیشران فرهنگی در کشور نقش‌آفرین باشد و تأثیر عمیق بر نظام فرهنگی کشور بگذارد.

انتهای پیام
captcha