برگزاری پیش‌آزمون تفسیر قرآن در زنجان
کد خبر: 3987702
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

برگزاری پیش‌آزمون تفسیر قرآن در زنجان

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به شرکت 245 نفر در آزمون تفسیر قرآن گفت: برای آشنایی داوطلبان یک پیش‌آزمون در 10 مردادماه برگزار می‌شود.

برگزاری پیش‌آزمون تفسیر قرآن در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدموسوی موسوی‌تبریزی، معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 10 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقه تفسیر قرآن کریم در قالب چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه245  نفر در استان زنجان در این آزمون شرکت کرده‌اند که بیشترین شرکت‌کنندگان متعلق به شهرستان‌های زنجان و خدابنده است، ابراز کرد: آزمون اصلی در تاریخ 13 مردادماه به صورت تستی چهارگزینه‌ای بوده و همانند کنکور دارای نمره منفی است، لذا شرکت‌کنندگان در پاسخگویی به سئوالات باید دقت لازم را به‌کار گیرند.

این مسئول با اشاره به برگزاری پیش‌آزمون بیان کرد: پیش‌آزمون 10 مرداد (مرحله فعلی) صرفاً جنبه آموزشی و آشنایی با فرآیند پاسخ‌دهی به سئوالات و تسهیل در شرکت افراد در آزمون را دارد و در نمره نهایی منظور نمی‌شود ولی جهت آشنایی هر چه بهتر توصیه می‌شود همانند آزمون اصلی تلقی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: آزمون مرحله شهرستانی دارای سئوال تشریحی نیست ولی مراحل بعدی حاوی سئوالات تشریحی خواهد. تعداد سئوالات آزمون در مرحله شهرستانی 30 سئوال است که از منابع اعلام شده در سایت ثبت‌نام مسابقات طرح شده است.

وی با اشاره به اینکه سئوالات مربوط به اهل تشیع و اهل سنت  نیز متفاوت است و باید شرکت‌کنندگان دقت کنند به سئوالات گروه دیگر پاسخ ندهند، تصریح کرد: نتایج آزمون و تعیین سهمیه هر شهرستان جهت ورود به مرحله استانی، حداکثر 10 روز پس از برگزاری آزمون اصلی از طریق اداره‌کل استان اعلام خواهد شد. نام کاربری جهت ورود به سایت کدملی شخص و رمز عبور نیز شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت نام مسابقات است، به‌همین خاطر هرگونه عدم تطابق و پیام خطای ورود به سایت به عهده شرکت‌کننده است.

موسوی اظهار کرد: زمان پیش‌آزمون همانند آزمون اصلی است و 25 دقیقه در نظر گرفته شده است و در صورت عبور از یک سئوال، امکان بازگشت مجدد به سئوال قبلی وجود ندارد، لذا همه شرکت‌کنندگان باید توجه لازم را به زمان آزمون داشته باشند. آزمون رأس ساعت تعیین شده شروع می‌شود و رأس ساعت نیز پایان می‌یابد، لازم است شرکت‌کنندگان در ساعت اعلام شده آزمون را آغاز کنند؛ چراکه در صورت تاخیر از ساعت اعلام شده در اتصال به سایت آزمون، میزان زمان باقیمانده از کل فرآیند آزمون از راس ساعت اعلام شده محاسبه می‌شود و هر گونه تاخیر در زمان ورود به آزمون قابل برگشت نیست.

وی افزود: با توجه به دسته‌بندی استان‌ها در زمان‌های مختلف ( 10 صبح، 14 بعدازظهر، 17 بعدازظهر) شرکت‌کنندگان هر استان صرفاً در بازه زمانی تعریف شده می‌توانند وارد سایت آزمون شوند و ورود در سایر زمان‌ها امکانپذیر نیست. سئوالات و پاسخ‌ها حداکثر 10 روز پس از آزمون اصلی در سایت آزمون بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha