برگزاری دوره تخصصی استعدادیابی قرآن در زنجان
کد خبر: 3985020
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

برگزاری دوره تخصصی استعدادیابی قرآن در زنجان

مدیر مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان گفت: دوره آموزش تخصصی قرآن در قالب طرح استعدادیابی «نسیم وحی» برای نوجوانان آغاز شد.

برگزاری دوره تخصصی استعدادیابی قرآن در زنجانولی‌الله رحیمی، مدیر مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اولین دوره تخصصی آموزشی «نسیم وحی» 24 و 25 تیرماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با ظرفیت محدود و حضور نخبگان قرآنی شهرستان‌های زنجان، میانه و تکاب برگزار شد.

وی یادآور شد: این دوره در امتداد برنامه قرآنی «نسیم وحی» است که سال گذشته از شبکه استانی اشراق پخش شد و کسانی که توانستند در بخش استعدادیابی آن حضور یابند، مهمان دوره آموزش تخصصی هستند. البته در دوره استعدادیابی نسیم وحی 46 نفر شرکت‌کننده بود که برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای اولین مرحله آموزش 25 نفر دعوت شدند.

این فعال قرآنی تصریح کرد: قصد داریم هر ماه یک دوره تخصصی برای تربیت نسل آینده قرائت قرآن در استان و منطقه برگزار کنیم. برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی تجوید، فصاحت، صوت و لحن و تقلید از محضر اساتیدی همچون کاظم نصیری و یوسف قنبری استفاده می‌کنیم. در این دوره برنامه‌های جانبی مثل نمازهای جانبی و کلاس‌های اخلاق نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان ادامه داد: در فضای مجازی هر هفته یک تکلیف از سوی اساتید تعیین و قرآن‌آموزان تکالیف را در گروه نخبگان بارگذاری می‌کنند و ماهی یک بار هم دوره حضوری برای بازآموزی و تحکیم آموخته‌ها در مجموعه دارالقرآن پیش‌بینی شده است. همچنین با فروکش کردن بیماری کرونا، اعزام به شهرهای زیارتی را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره تخصصی مستلزم هزینه است، ابراز کرد: از همه دستگاه‌های فرهنگی و خیران تقاضا داریم برای برگزاری کیفی‌تر این دوره ما را یاری کنند. البته طبق نظرسنجی انجام شده از شرکت‌کنندگان، همه آن‌ها رضایت 100 درصدی از بخش‌های مختلف داشتند.

رحیمی با اشاره به اینکه برنامه قرآنی «نسیم وحی» سال گذشته در 31 قسمت 40 دقیقه‌ای با آیتم‌های مختلف و با همکاری دارالقرآن، صدا و سیمای مرکز زنجان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به روی آنتن رفت، بیان کرد: این طرح در قالب برنامه‌های معارفی صدا و سیمای ملی معرفی و به شکل پایلوت به کل کشور انتقال یافت.

انتهای پیام
captcha