ظرفیت بیمارستانی در چهارمحال‌وبختیاری در حال تکمیل است
کد خبر: 3987771
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

ظرفیت بیمارستانی در چهارمحال‌وبختیاری در حال تکمیل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ظرفیت بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی در استان در حال تکمیل است، بنابراین امروز بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در محوطه بیمارستان کاشانی راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۰ مردادماه در آئین آغاز رسمی واکسیناسیون خبرنگاران استان با اشاره به اینکه خبرنگاران از اقشار دغدغه‌مند در جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این قشر از آسایش خود می‌گذرند تا دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه را مطرح و پیگیری کنند، در ایام شیوع ویروس کرونا خبرنگاران هم‌پای کادر بهداشت و درمان در امر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی حضور داشتند.

شیرانی با اشاره به اینکه تا پایان پاندمی کرونا نمی‌توان گفت این بحران به پایان رسیده است، بیان کرد: هنوز در میانه راه مقابله با کرونا هستیم، کشور ایران در زمینه مدیریت بیماری کرونا موفیقت‌ها و ناکامی‌هایی نیز داشته است.

وی افزود: بزرگترین اشتباه وزارت بهداشت و درمان در بحث مدیریت پاندمی کرونا مسئولیت‌پذیری تام بود، در عرصه مدیریت بیماری کرونا باید تمامی نهادها و ارگان‌ها پای کار می‌آمدند، اما این اتفاق به‌طور کامل رخ نداد، اعمال محدودیت‌های کرونایی و جبران عوارض ناشی از این محدودیت‌ها بر عهده وزارت بهداشت و درمان نیست.

شیرانی بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان نباید متولی واردات واکسن در کشور باشد، بلکه باید در این خصوص مطالبه‌گر باشد، امروز مهم‌ترین نقدها به سیستم بهداشت و درمان مربوط به اعمال محدودیت‌ها و موضوع واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در مدیریت بیماری کرونا دستورالعمل‌های بسیار خوبی در کشور تدوین شده است، یادآور شد: اما در اجرای این دستورالعمل‌ها جزو ضعیف‌ترین کشورها در جهان هستیم، متأسفانه در ایجاد محدودیت‌های کرونایی نیز بسیار ناموفق عمل کردیم.

وی تصریح کرد: عامل اصلی انتشار ویروس کرونا شکل‌گیری مراسمات عزا، عروسی، گردهمایی، دورهمی‌های خانوادگی و... است، اما نتوانستیم جلوی برگزاری این مراسمات را بگیریم، دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت و وظیفه کنترل تردد و جلوگیری از شکل‌گیری تجمع را ندارد.

شیرانی گفت: برخی دستورالعمل نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی قابل اجرایی شدن و عملیاتی شدن نیست، با این وضعیت نمی‌توان پاندمی را کنترل کنند، باتوجه به اینکه نمی‌توانیم محدودیت‌ها را اعمال کنیم، شاهد شکل‌گیری موج‌های پی در پی بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: طبق روال، مسائل مطرح شده در جلسه باید با همفکری اعضا تبدیل به مصوبه شود و تمامی دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبه هستند، اما این اتفاق در استان رخ نداد، همه با پیشنهادات موافق هستند ولی در عمل کار خودشان را می‌کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی در استان در حال تکمیل است، بنابراین امروز بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در محوطه بیمارستان کاشانی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
captcha