19 دانش‌آموز هرمزگانی به مرحله نهایی مسابقات قرآن کشور راه یافتند
کد خبر: 3987838
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

19 دانش‌آموز هرمزگانی به مرحله نهایی مسابقات قرآن کشور راه یافتند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش هرمزگان گفت: 74 دانش‌آموز هرمزگانی با کسب امتیازات لازم به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت راه پیدا کردند و از این جمع 19 نفر راهی مرحله نهایی شدند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احمد مهرانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان، صبح امروز، 10 مردادماه، اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز در دو بخش آوایی، شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ عمومی، حفظ 5 جزء، حفظ10جزء، حفظ20جزء، حفظ کل، اذان و مداحی  و بخش پژوهشی، شامل رشته‌های تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز به میزبانی دو استان خراسان رضوی و سمنان برگزار شد.

وی افزود: در رشته‌های آوایی تعداد 25 پسر و 19 دختر از استان هرمزگان به مرحله کشوری راه پیدا کردند که 7 نفر از پسران و 7 نفر از دانش‌آموزان دختر با کسب امتیازات لازم، راهی مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت کشوری شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش هرمزگان تصریح کرد: در رشته‌های پژوهشی نیز 15 دانش‌آموز پسر و 15 دختر هرمزگانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند که از این تعداد 6 دانش‌آموز دختر و پسر برگزیده شدند و به مرحله نهایی راه یافتند.

مهرانی یادآور شد: رشته‌های آوایی به میزبانی خراسان رضوی از تاریخ 26 تیر لغایت 31 تیرماه به صورت مجازی و آنلاین و رشته‌های پژوهشی نیز به میزبانی استان سمنان از تاریخ 2 مرداد به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد. 2 نفر از دانش‌آموزان رشته‌های آوایی نیز به مرحله آرای مردمی راه پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha