افتتاح دویست و دومین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در نقطه صفر مرزی هیرمند
کد خبر: 3988718
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

افتتاح دویست و دومین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در نقطه صفر مرزی هیرمند

سیستان و بلوچستان دویست و دومین بیمارستان مجهز صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان سپاه، مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی و منطقه قرقری شهرستان هیرمند افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه ۱۴ مردادماه در این مراسم اظهارکرد: این بیمارستان پنجاه و چهارمین بیمارستان سیار تخصصی در جنوب شرق کشور است که در منطقه صفر مرزی هیرمند افتتاح شد.

سردار احمد اخوان بیان کرد: این بیمارستان در چارچوب وعده سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در جریان دیدار اخیر مردمی با اهالی این منطقه، راه‌اندازی و در مسیر خدمت‌رسانی به مردم ساکن در قرقری هیرمند فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت بد اقتصادی در مناطق مرزی شمال سیستان و بلوچستان و عدم دسترسی مردم به امکانات درمانی و بهداشتی مناسب در این مناطق بیمارستان فوق تخصصی صحرایی سپاه به مدت یک هفته در بخش قرقری شهرستان هیرمند شروع به کار کرد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: برابر بررسی‌های کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی زابل و نیروی زمینی سپاه مصوب شد تا در بخش قرقری هیرمند یک بیمارستان فوق تخصصی صحرایی مستقر شود تا به مردم محروم این منطقه خدمات رایگان ارائه بدهد.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات در بخش‌های تخصصی، نیروی انسانی و تجهیزات برابر با شاخص‌های کشوری است گفت: در این بیمارستان از قبل بیماری یابی انجام شده و هیچ بیماری بدون درمان در این بیمارستان نخواهد ماند لذا تا بدست آوردن سلامتی بیماران پیگیر درمان آنها خواهیم بود.

سردار اخوان ادامه داد: درمان بیماران از بیمارستان سیار آغاز و در صورت نیاز بیمار به بیمارستان های استان و یا تهران انتقال داده خواهد شد، و تا هرکجا که روند بهبودی بیماران طول بکشد درمان را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت برای خدمات بهتر به مردم استفاده کرده‌ایم گفت: تا کنون تعداد ۱۰ بیمارستان صحرایی با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تخت بستری در هشت استان کشور برپا شده است و خدمات تخصصی و فوق تخصصی اراده می دهند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام
captcha